/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Billig "luksusferie"?
Fra : Grimstrup
Vist : 925 gange
100 point
Dato : 18-02-12 19:33

Jeg er ved at lede efter en rejse for juli/august 2012, men er lidt i tvivl om, hvor vi skal hen.

Vi har kigget på Thailand, da man umiddelbart får meget for pengene, og vejret er godt (jeg ved det re regntid, men har læst mig frem til det er til at overleve:).

Det er meningen det skal være 100 % afslapning, hvor vi måske skal på nogle enkelte udflugter, men de fleste dage skal være ved poolen eller stranden.

Rejsen må koste omkring de 10.000 kr. pr. person, men så skal det også gerne være billigt at spise ude, og få en drink:)

Varighed satser vi på 14 dage, så man kan komme helt ned i tempo.

Er der andre steder folk kan anbefale jeg kigger på end Thailand?

/Grimstrup

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-12 23:22

Der er for varmt og fugtigt i Thailand på den tid, og det er det også i Sydeuropa.

Dengang vi havde industri ferie i juli tog vi til Madeira, hvor det ikke var så varmt,
det kan jeg anbefale, ellers tag nordpå, hurtigruten til Nordkap et godt alternativ.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 19-02-12 07:24

Grækenland?
De trænger vist til penge dernede

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-02-12 08:03

hvis du ikke er til ekstremt varmt vejr, skal du ikke tage til thailand på den årstid. det er alt for varmt for de fleste.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-12 08:29

Krydstogtsferier er billige for tiden...

Accepteret svar
Fra : prosat

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-12 10:27

Hejsa, vi er lige kommet hjem fra Thailand vi var 14 dage på Railey Beach, man kan kun komme dertil med longboad enten fra Ao Nang eller fra Krabi by (havnen) koster ca. 100 - 150 bath) steder er det der bruges til at tage de fleste motiver til reklame eller postkort ikke langt fra PhiPhi øerne Jemes Bond Hønseøerne 0sv. man kan tage en færge eller speedbåd rundt, det er billigt både at leve og spise på tangen, bedst af det hele der er fred og ro.

Prosat

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 17-06-12 13:44

Tak for svaret prosat.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 17-06-12 14:21

Takker, vi købte vores biletter igennem FDM, hvilke nok var en fejl(for dyrt) men stedet var kanon, når man ankommer til Krabi lufthavn skal man ikke hoppe på div. taxi(bedst pris) men tage ind til byen, der køre små biler som man hopper ind i (spørg hvor de køre hen) man sidder bag på ladet og de lokale bruger dem som vores busser, de siger til når man er hvor man har bedt om at køres til, køb billetter til longboad på stranden, der står en mand som styre bådene (undgå ham) så koster det kun det halve, de fleste hoteller har en båd som man bruger hvis man vil fra tangen, igen halvpris, hotellerne kan også planlægge ture som i vil på, igen halv pris.
Thailand er lig med god ferie, dejlige mennesker og en sikker OK oplevelse, vi vender tilbage, næste gang i nordthailand

Prosat