/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
HD Ready / Full HD
Fra : Fattig
Vist : 465 gange
100 point
Dato : 18-02-12 15:15

Hvad er forskellen på om et tv, (som der skrives i annoncerne).
1. Hvor det ikke oplyses
2. Er HD Ready
3. Er med Full HD

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-02-12 15:31

2: kan vise visse former for HD men ikke 1820x1080
3: kan vise fuld HD i 1820x1080

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-02-12 15:33
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 18-02-12 16:52

Citat
'HD ready' er en kompatibilitets stempel introduceret af EICTA (European Information, Communications and Consumer Electronics Technology IndustryAssociations) som sikrer at udstyr med dette logo kan vise high-definition signaler.Det er kun apparater der virkelig kan vise High Definition (minimum 720 linier) som får lov at bære logoet.

Citat
'Full High Definition' eller 'Ægte High Definition' bruges ofte i markedsføring om produkter der har en opløsning på 1920 x 1080 pixels. Det er dog ikke i sig selv nogen garanti for at produktet kan vise billedet fra f.eks. en BluRay afspiller.

Citat
EICTA har for nylig lavet et nyt minimums kompabilitets stempel der hedder 'HD Ready 1080'. Dette garanterer at produktet kan vise billedet fra en BluRay afspiller eller HD satellit TV i fuld opløsning. Almindelige 'HD Ready' apparater kan dog også vise det, men i nedskaleret opløsning.

http://www.pioneer.eu/dk/faq/986/6187/index.html

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 18-02-12 18:40

Tak for svaret ans.