/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Deponeringskonto
Fra : brevdue01
Vist : 1807 gange
85 point
Dato : 15-02-12 19:24

Hej
Hvis det er en køber via sin bank opretter en deponeringskonto på et beløb. Pengene falder når køberen har i samvær med sælgeren sikret sig , at kvaliteten er som aftalt. Hvordan foregår det rent praktisk....det er i andre ord "kontant" afregning ved levering af produktet. Når jeg står ude hos kunden og alt er ok..hvordan frigøres deponeringskonto ,så pengene overføres her og nu.

tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-12 19:37

Det bliver de når køber har godkendt handelen overfor den bank der ligger med kontoen...

Citat
Når jeg står ude hos kunden og alt er ok..

Så må man da håbe det ikke er kl. 20:00 om aftenen

Kommentar
Fra : brevdue01

Dato : 15-02-12 20:44

..kan køberen ringe til sin bank/erhversrådgiver på stedet og pengene frigøres eller skal der mere til..
TAK

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 85 point
Dato : 15-02-12 22:13

Citat
kan køberen ringe

AP kan nok, meeeeeeen

De vil nok forlange det skriftligt

Det er jo ikke 100 kr. man "deponerer"

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-02-12 09:59

Citat
Når jeg står ude hos kunden og alt er ok

Hvad skal banken blandes ind i det for, er kontanter ikke gode nok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-12 10:07

Citat
er kontanter ikke gode nok

Det er NÆSTEN forbudt i dag

Kommentar
Fra : brevdue01

Dato : 16-02-12 13:04

Tror ikke det er normalt at vedkommende står med 1 million kr i kontanter

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-02-12 13:35

Citat
1 million kr i kontanter

Ser du, så er vi jo over i det der ligner penge = nu omdage

Og så vil man vel næppe tages ved rø____ af et par lusede Olsen bande medlem/ er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-12 13:40

Citat
så pengene overføres her og nu

Med så store tilgodehavender er det næppe et problem at vente til dagen efter

Godkendelse af svar
Fra : brevdue01

Dato : 16-02-12 18:29

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : garby

Dato : 17-02-12 20:35

jeg er egentlig ganske ligeglad