/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
MPEG 4 til MPEG 2 converter
Fra : lham
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 15-02-12 07:34

Jeg har stillet spørgsmålet tidligere ( år 2009 )

Er der mon kommert en dims på markedet der omkoder mpeg 4 til mpeg 2 så min dyre gamle setupbox stadig kan bruges ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-12 08:35

Hvorfor pakke ud og pakke ind igen

Mpeg2 og mpeg4 er blot pakkeformater....

mpeg4 bearbejder også mpeg2

mpeg2 bearbejder IKKE mpeg4

Så der er ingen vej udenom en mpeg4 modtager

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-02-12 13:08

Jeg har tænkt på det samme, det burde være en smal sag at udvikle sådan en dims men dels undergår selve billedkvaliteten på skærmene en hastig udvikling og dels rasler de ned i pris og bliver derfor hurtigt udskiftet, så jeg tror at markedet vil være meget lille, også fordi at mpeg4-bokse fås for en billig penge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-12 19:33

Citat
det burde være en smal sag at udvikle sådan en dims

Den er udviklet - det hedder en mpeg4 tuner

Der er jo ingen grund til at pakke det igen for atter at pakke mpeg2eren ud

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-02-12 08:04

ideen er jo at kunne bibeholde min mepeg2 setupbox med 3 tunere der sender RF ud på alm 75 ohms kabel til div "ældre "tv og recordere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-12 08:25

Citat
ideen er jo at kunne bibeholde min mepeg2 setupbox med 3 tunere

Du kan da bare beholde den.....

Den kan dog IKKE bruges til noget udover pynt.... og dog - hvis det er en med S-tuner virker det endnu på astra.....

Beklager - der er INGEN vej udenom....

Selvom der var en "dims" der kunne pakke ud og pakke ind igen, ville det stadig KUN give en kanal der så skulle pakkes ud inden den blev sendt til skærmen.....

Mpeg4 og DVB er det der skal til nu og i de nærmeste år - lur mig om ikke , når der er nok kanaler, kommer flere pakkeformater

Industrien skal jo leve - vi skal bruge flere penge....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 16-02-12 08:33

DVB (S-T-C) er modtagere til digitale signaler......

Mpeg (2 og 4) er pakkeformater signalerne sendes i (er pakket i)

Mpeg4 kan udpakke Mpeg2 og Mpeg4

Mpeg2 kan IKKE udpakke Mpeg4

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 13-03-12 16:52

Tak for svaret refi.
selv om jeg stadig ikke forstår hvorfor man ikke kan "trække" MPEG 2 ud af MPEG 4 signal når du påstår MPEG4 kan udpakke MPEG2 og MPEG4, det kan næppe være teknologisk umuligt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-12 17:00

Citat
"trække" MPEG 2 ud af MPEG 4 signal når du påstår MPEG4 kan udpakke MPEG2 og MPEG4

Der er jo ikke tale om at "trække" noget ud....

MPEG4 kan pakkes ud og ses på TV

MPEG4 (når det er pakket ud) kan pakkes igen til MPEG2 og pakkes ud igen så det kan ses på TV (dobbeltarbejde)

Hvis vi nu kalder MPEG4 for MPEG2-4 - er det så nemmere at forstå (den kan arbejde med begge pakkemuligheder) (altså bagudkompatibel)