/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvilken sjov film-/fototeknik er brugt?
Fra : kermie01
Vist : 586 gange
500 point
Dato : 14-02-12 13:28

Hej,

Jeg har flere gange set en teknik brugt på optagelser fra luften, som er meget fascinerende. Tror nok det bl.a. blev brugt i den flotte DR serie "Danmark - fra kyst til kyst" fra 2011, men der står intet om det på DR-siden der omhandler programmet.

(jeg har desværre ikke et nærmere link til fænomenet eller et konkret eksempel, sorry :-/ )

Ret indviklet at forklare, men man er ikke i tvivl om at det er en meget speciel teknik der bruges, når man ser det.

Det er fx rigtige mennesker filmet fra luften, og en containerterminal, hvor det næsten ligner legetøjsting, -biler og små modeller af mennesker, som hvis man forestiller sig en modeljernbane med små figurer af mennesker og huse m.m. Eneste forskel er at her bevæger det sig

Det er knivskarpt at se på, så jeg tror måske at det er filmet i HD og hi-speed, der så ved normal hastighed afspilning får denne spændende og meget anderledes effekt, men jeg ved ikke...??

Nogen der ved hvad jeg taler om?

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 14-02-12 13:31

Set oppe fra annullerer du dine spørgsmål-

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   9
- Annullerede   11
- Slettede   1
Ialt   22

vic200

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-12 13:43

Noget ala dette?
http://gupl.dk/673900/

Ser ud som der er focus i midt og sløret i kanter

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-02-12 14:59

Næh du vrøvler.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-02-12 15:59

Så vidt jeg husker er det brugt i "intet nyt fra vestegnen" der hvor de to bistandsklienter (Tommy og ...) står foran bistandskontoret. Jeg ved ikke hvordan de laver det.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 15-02-12 09:14

Tror at du måske mener at effekten er såkaldt TiltShift - der netop får ting og personer til at virke so miniaturemodeller!

Har skrevet om det for længe siden på - http://www.dogvillestar.dk/2009/01/14/miniature-billeder/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-02-12 13:10

Du kan hente Artensoft Tilt Shift Generator gratis til i morgen(23/2) kl 9
http://www.giveawayoftheday.com/artensoft-tilt-shift-generator/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-12 09:45

hallooo