/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Fradrag ved maling af lejlighed?
Fra : Tobster
Vist : 1320 gange
100 point
Dato : 04-02-12 19:44

Jeg er flyttet fra lejlighed til hus og i den forbindelse har udlejer jo fået sat min gamle lejlighed i stand (maling).

Men dette kan jeg vel trække fra i skat? Men hvordan skal fakturaen så være udstedt? Pt. er den jo udstedt til min udlejer, men han trækker i mit indskud.
Hvordan grejer jeg lige den?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-02-12 19:50

Det kan du så ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-02-12 19:51

Citat
Ubesvarede

- Besvarede

- Annullerede

- Slettede

Ialt

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 04-02-12 19:53

Teil - ok. Hvad er grunden til at jeg ikke kan det? Det er jo mig der står for udgiften.

Ved ikke lige hvad jeg skal med dit citat?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 04-02-12 19:59

Hvis det er en lejlighed brugt til private formål (og ikke til erhvervs formål) kan du ikke trække udgiften fra, lige som du heller ikke kan trække udgifter til gardiner og husleje fra.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 04-02-12 20:04

Nej, men der er jo sat professionelle håndværkere til at male lejligheden.

http://www.bolig-fradrag.dk/boligfradrag_maler.asp
Citat
Det er muligt at trække lønudgifter for maler og tapetsarbejder fra i skat efter vedtagelsen af den nye boligjoblov, som trådte i kraft d. 1. juni 2011. I forhold til mange andre håndværksopgaver, så er malerarbejdet helt ideelt at benytte denne fradragsordning til, da en stor del af maler arbejdet netop går til lønudgifter til maleren.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 04-02-12 20:08

Det burde jo næsten ikke være noget problem:

Citat
[B]Hvem kan få fradrag?[/B]
Det er både boligejere og lejere, som kan få fradrag til serviceydelser til boligen.

http://www.bolig-fradrag.dk/boligfradrag_regler.asp

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 110 point
Dato : 04-02-12 20:10

Åh, boligfradraget, den burde være ok, op til 15.000,-
Læs mere her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947019&

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 04-02-12 20:14

Tak for svaret BertelBrander.
Måske min formulering der ikke var helt klar :)