/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tilslutning af palletank til nedløbsrør
Fra : hojriiskim
Vist : 3072 gange
35 point
Dato : 01-02-12 15:42

Hej.

Har anskaffet mig en palletank til regnvand samt en nedløbsventil (Fra Harald Nyborg), hvor vandet fortsætter ned i nedløbs røret når slangen der går fra ventilen er fuld. Jeg har regnet med at skulle have en slange fra denne ventil og ned i top-låget på palletanken, da jeg nødigt vil til at lave hul i tanken. Men mit problem er nu, at hvis jeg bare lader slangen stikke ned i top-hullet i tanken, vil vandet vel fortsætte med at løbe over og op af top-hullet på tanken når den er fuld?? Hvordan kringler jeg den? Skal jeg have en tæt samling oppe i top-hullet så det ikke kan løbe over der, og dermed vil fylde slangen over til nedløbsventilen?? Hvordan har de af jer som har palletanke sat jeres til?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-02-12 15:51

Jeg har boret et hul i tanken, lige under den øverste runding (husk at checke at du kan nå hullet [inden du borer der] fra lågåbningen, så du kan skrue forbindelsen fast!), kappet nedløbsrøret så hullet i nedløbsventilen er lige i højde med hullet i palletanken, det virker fint!

Jeg tror ikke det er nemt at lave et system, der automatisk lukker for vandtilførslen fra nedløbsrøret hvis vandet løber ind gennem toppen af palletanken, jeg kunne i hvert fald ikke finde på noget.

Og husk, medmindre du har været så smart at få en sort palletank, at skærme af for lys, ellers kommer der masser af alger, ulækkert, og de stopper evt drypvandingssystemer.

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 01-02-12 16:09

Citat
Jeg tror ikke det er nemt at lave et system, der automatisk lukker for vandtilførslen fra nedløbsrøret hvis vandet løber ind gennem toppen af palletanken, jeg kunne i hvert fald ikke finde på noget.

Der skal bare være to hulder i toppen af beholderen, en tilgangs- slange fra nedløbsrøret til beholder, og den anden fra toppen af beholderen og til nedløbsrøret, og hvis afgangs-slange er større i Ø, end tilgangs-slange kan det aldrig løbe over

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-02-12 16:51

Citat
Der skal bare være to hulder i toppen af beholderen, en tilgangs- slange fra nedløbsrøret til beholder, og den anden fra toppen af beholderen og til nedløbsrøret, og hvis afgangs-slange er større i Ø, end tilgangs-slange kan det aldrig løbe over

Hvorfor tænkte jeg ikke på det

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 01-02-12 21:35

Hejdu58: Den tror jeg lige der kræver lidt mere forklaring. :) Jeg skal altså blot have to slanger fra hullet i dækslet til nedløbsrøret?

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 01-02-12 21:57

lav hul i dækslet til en 50mm rør sæt et t stykke i hullet sæt slangen vandret ind lav det hele tæt er tanken for lav sæt et stykke rør i toppen det er udluftning + stop så vandet går tilbage itag nedløbet