/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sync mellem Android smartphone og Win 7
Fra : leob
Vist : 829 gange
100 point
Dato : 30-01-12 22:43

Jeg har en Samsung Nexus smartphone med Android 4.
Jeg kan sync "Kalender" og "Dokumenter" mellem smartphonen og en Gmail-konto på min PC og på denne måde lave større ændringer på PCens store tastatur (og tillige have en backup).
Mine e-mails kører stadig på Outlook (dog med en kopi til min smartphone).
Mit problem er "Personer" (Contacts/Kontaktpersoner) som kun kører på smartphonen.

Jeg vil gerne have, om jeg også kunne redigere disse personer fra PCen, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg gør det.

leob

Accepteret svar
Fra : Luke2000

Modtaget 110 point
Dato : 30-01-12 23:27

Lig alle dine kontaktpersoner ind i Google, alle ændringer du laver bliver automatisk overført alle steder du bruger dem.
Det kan ikke gøres nemmere men du kommer dem til at ligge dem over 1 gang det kommer du ikke uden om.

Hvis du ikke bruger Google gør du tingene svært for dig selv og må også klare dig selv, jeg kan desværre kun hjælpe mig med den bedste måde.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 30-01-12 23:46

Jeg er ikke helt med....
Alle mine kontaktpersoner ligger jo på smartphonen med Googles Android system.
Du har fat i det rigtige - tror jeg - for det er jo netop det, jeg gerne vil.
Når jeg ændrer i Kalender eller Dokumenter, ligegyldigt om jeg gør det på telefonen eller på PCen, ryger det op i "skyen" og kan umiddelbart læses begge steder uden at jeg skal koble telefonen til PCen.
Det er jo líge det, jeg også gerne vil opnå med kontaktpersonerne fra telefonens person-liste.
Mit er problem måske, at jeg ikke rigtig kan finde ud af Gmail. Jeg har een gang fået fat i dens kontaktpersoner, men ved ikke hvordan !!!! Så vidt jeg husker rummede listen kun email-adresser og kontaktpersonens navn og ikke, som på telefonen (og i Outlooks kontakpersoner) en masse yderligere oplysninger som adresse, fødselsdato m.v.
Fortæl mig hvor jeg finder Gmails kontaktpersoner og hvordan jeg lægger oplysninger ind, tak
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 30-01-12 23:48

... og i øvrigt
når oplysningerne allerede er på telefonen, skulle Google så ikke selv overføre dem via skyen til PCen?
leob

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 31-01-12 00:18

Tak for svaret Luke2000.
Jeg fandt (via Google !!!) at jeg ved at gå ind på
Kode
https://www.google.com/contacts_v2/#contacts
kunne læse alle mine kontakter med alle oplysninger fra telefonen. Rettelser kommer begge steder.
Nu har jeg kun eet problem:
Når jeg kalder listen frem, viser den "kun" 250 navne med at køre med pilen i højre side.
Hvordan får jeg skidtet til at skifte side til de næste 250?
Nå, hvis du ikke ved det, klarer jeg det nok.
Tak for hjælpen
leob

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 31-01-12 07:39

Umm kan godt se det svar jeg gav var yderst mangelfuld, du fandt jo selv løsningen, jeg har ikke lige tid til at se på hvad du kan gøre ellers så bare giv point til der har tid til at se på det næste problem.