/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Polo går ud når den bliver varm.
Fra : tullenulle
Vist : 1801 gange
200 point
Dato : 28-01-12 16:54

hejsa.
Jeg er kørt "død" i min gamle polo... den går ud når den bliver varm ( har ik oplevet den gør det kold) tomgangsmotoren trænger til at blive skiftet (luftmængde føleren) men kan det have noget at sige ved kørsel ??
Har prøvet at skifte relæ og tændspole, hjælper ikke !!
nogle gode forslag ??
MVH Tullenulle

 
 
Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 28-01-12 18:24

Jeg tror du render lidt rundt i begreberne. Luftmassemåleren og tomgangsregulatoren er to vidt forskellige ting. Du kan jo også have fejl i fordelerdæksel, rotor, hall giveren ( De kan godt drille ) og
tændingsmodul, og 717 andre ting. Hvordan udarter det sig ? Kan den starte igen med det samme, eller skal den holde i længere tid, inden den kan starte igen ?

Og nej, tomgangsregulatoren regulerer kun omdrejningerne når motoren går tomgang. Det burde ikke have indflydelse under kørsel.

Kommentar
Fra : Beestone


Dato : 28-01-12 18:40

Har selv en '91 Polo 1,3 coupe.
Den vil også gerne gå ud, når den bliver gennemvarm.

Jeg mistænker pick-up spolen (Hall-sensoren) i strømfordeleren.
Den giver signal til tændingsmodulet, som da laver en gnist på tændspolen.

Den sikreste måde at fastslå problemet på er, at lade motoren køre godt varm i tomgang hjemme i indkørslen.
Når den så går i stå og ikke vil starte igen, piller man midterledningen ud af strømfordeleren og prøver af om den kan give gnist til stel.

Kommentar
Fra : tullenulle


Dato : 28-01-12 20:29

hej.
Oki tak for info om tomgangsmotoren og luftmgd. måleren
Dør simpelthen bare og skal holde i alt fra 10 sec. til 3-4 minutter.
men vil teste beestones teori i morgen
MVH Tullenulle

Kommentar
Fra : vith


Dato : 28-01-12 21:35

Er der undertryk i tanken, når du skruer tankdækslet af?

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 29-01-12 03:23

Min tidligere bil, godt nok af andet mærke, opførte sig nøjagtig sådan, da selve tændingsmodulet var ved at være udtjent.

Kommentar
Fra : Arials


Dato : 29-01-12 17:05

min astra smed tændningsmodulet, efter en regnvejrstur hjem fra kbh... stoppede bilen og så kunne den nix starte.. den havde intet gjort før det..

hvis den vil dø når den er varm, har du så tjekket om der evt sidder olie op i karboratoren ved olietåge-slangen fra ventil/topdækslet?
havde en fiat der smed vand og slam derop, det hjalp bestemt ikke på motoren..

og det er ofte en færdig toppakning...

Kommentar
Fra : tyller01


Dato : 29-01-12 22:00

afprøv ventil instililing

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 29-01-12 23:41

Citat
afprøv ventil instililing


mener du at spillerummet skulle være så stort, at den kun kan åbne dem når motoren er kold ???


Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 30-01-12 00:04

bruger den for resten vand? Du tror nok jeg er tosset, men kom i tanke om at min afdøde far (der var mekanikker) fortalte om en bil, der tilsyneladende mistede tændingen, når den blev varm. Han havde brugt beestones ide på garagepladsen. Da den gik i stå, stak han labberne ned i til strømfordeleren og undrede sig over, at det kildede og hånden blev våd. En usynlig stråle fra et usynligt hul i en ganske synlig kølerslange ramte strømfordelerdækslet. Det er ret ligegyldigt hvilken tændingskomponent den rammer, og efter få min. kan du ikke se det, fordi strålen kun er der, når vandet er så varmt, at der er tryk i kølesystemet.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407948
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste