/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Gætteleg
Fra : Cimbombom
Vist : 1147 gange
80 point
Dato : 24-01-12 22:49

Ja så har prins Joachim og prinsesse Marie fået en datter. ( http://www.billedbladet.dk/Kongelige/ArticleFolder/2012/1/Stolt%20prins%20Joachim%20det%20blev%20en%20pige.aspx )

Hvad tror i den nye prinsesse skal hedde?

Selvom jeg er imod kongehuset, vil jeg gerne komme med et gæt.

Jeg tror enten at de navngiver hende : Ingrid eller Margrethe.

Men hvad tror i, kom frisk med et bud eller to, den der gætter rigtigt får pointene

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 24-01-12 22:51

Tja hvad kalder man en bistandsklient?

vic200

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-12 23:16

Margrethe bliver det ikke, når sønnen hedder Henrik... Ingrid .. tja, ej jeg tror det bliver noget helt 3.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-01-12 00:05

Hvad hedder Maries mor? Jeg kan ikke huske det men måske en fordanskning af et fransk pigenavn.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-12 09:09

Esmaralda eller Hugoline!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-01-12 11:11

Citat
Selvom jeg er imod kongehuset, vil jeg gerne komme med et gæt.

Jeg har det så lige modsat dig.Går ind for Kongehuset,men spilder ikke tid på at gætte navne.

Hvis du er så forarget over vores Monarki,er det utrolig du gider beskæftige dig med at gætte navne.

M.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 25-01-12 13:39

jeg gætter på Margrethe og så måske noget Færøsk (jeg mener dronning margrethe har et mellemnavn af Færøsk oprindelse)

det varer jo noget inden jeg får pointene

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 25-01-12 17:32

Rolig nu Mosebæk.

Kom et et gæt, istedet for at lege sur

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-01-12 17:36

Jeg har et andet gæt nemlig Mathilde.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-01-12 21:02

Jette

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 30-01-12 20:32

Jeg faldt lige over denne side : http://nfi.ku.dk/nyheder/prinsessenavn/ der står da nogle sjove ting der inde

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 23-02-12 15:49

Svenskerne vil også lege med, kronprinsesse Victoria og prins Daniel har fået en lille prinsesse.
( http://www.billedbladet.dk/Kongelige/ArticleFolder/2012/2/Kronprinsesse%20Victoria%20har%20forladt%20hospitalet.aspx )

Hvor lang tid tror i der går endu før Joachim & Marie navngiver deres datter.... Så jeg kan få lukket spørgsmålet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-12 16:22

Loven siger hun skal navngives inden hun er 6 måneder, så inden 5 måneder bliver hun navngivet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-02-12 18:20

Citat
Jeg har et andet gæt nemlig Mathilde.

Den er jeg med på granner

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 40 point
Dato : 23-02-12 18:43

her er mine bud:

Josefine, Isabella, Stephanie
snarere Josephine

Emma
Léa
Clara
Chloé
Manon
Ines
Camille
Sarah
Jade
Lola
Anaïs
Lucie
Romane
Eva
Louise
Maëlys
Océane
Lilou
Zoe
Marie
Lena
Juliette
Mathilde
Lisa
Lina
Célia
Julie
Laura
Lou
Charlotte
Louna
Jeanne
Clémence
Ambre
Noémie
Pauline
Maeva
Justine
Louane
Carla
Nina
Mélissa
Emilie
Alice
Alicia
Anna
Maëlle
Elisa
Margot

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-12 19:09

Ja svendgiversen så er du da dækket ind

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 23-02-12 19:34

Hej svendgiversen.

Det er det jeg kalder at skyde med spredhagl, og der skal nok være et der rammer, ellers er det spildt kridt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-02-12 19:51

Citat
Rolig nu Mosebæk.

Jeg vil skyde på der er en par ting Cimbombom,IKKE er modstander af...........
nemlig Enhedslisten.......og kontanthjælp.

Muligvis er "skiven let sløret",men er meget tæt på et pletskud.Det er jeg ikke i tvivl om.

M.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 23-02-12 23:01

Ja jeg er venstreorienteret, så begge dele støtter jeg Mosebæk. Men det er jo ikke politik dette her indlæg hører under

Kommentar
Fra : edith1968

Dato : 09-03-12 13:00

Edith.....

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 20-05-12 18:37

Så er det på plads.
Joachim & Maries datter er døbt Athena Marguerite Françoise Marie

( http://www.billedbladet.dk/Kongelige/ArticleFolder/2012/5/Prinsessen%20fik%20navnet.aspx )

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 20-05-12 18:48

Ja det er meget godt, men hvem vandt, du har endnu lidt arbejde at gøre.

Svendgiversen burde da havde ramt et eller andet, ellers er der da ingen retfærdighed til
efter alt det arbejde.

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 20-05-12 20:15

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-05-12 20:55

Tak, men nu må du ikke ødelægge min svar statistik,
og ikke noget stort arbejde, jeg fandt bare de mest brugte franske pigenavne incl. Marie.