/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken skal jeg kigge efter?
Fra : Kortoververden
Vist : 986 gange
100 point
Dato : 24-01-12 07:57

Jeg er på udkig efter en MPV til max 20.000

Indtil videre har jeg søgt på:

Citroen Berlingo
Peugeot Partner
Renault Kangoo
Renault Scenic
Fiat Multipla

Er der nogen jeg har overset, og hvad skal jeg være opmærksom på ved de enkelte?

Kravet er god plads og nem adgang til barnestol, der skal ikke køres vanvittigt mange kilometer.

Accepteret svar
Fra : kai-d

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-12 10:54

Vi har købe en Berlingo fra Den Blå Avis, tog en ven med med forstand på biler. Kilometerantal 220.000 pris kr. 23.000. 1999.
Den har nu kørt et år uden at der har været noget.
Den er rummelig og god at køre, husk endelig en eller helst to skydedøre i siderne, vi valgte en stor bagsmække i stedet for to døre bag til.
Vi kører 20.000 om året, og valgte 1,8 benzin, ikike diesel kører vi for lidt til, og bruger den også til en lille campingvogn, så husk træk hvis du skulle få brug for det og motorkraft, vi valgte 1.8 på grund af campingvogn, som den kører stabilt med.
Du kan spørge mere her om der mere du vil vide om Berlingoen.
God fornøjelse med dit valg.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-01-12 11:09

hvis du spørger fdm, siger de at du skal holde dig fra franske og italienske mærker.
det er dem der ifølge statistikker er flest roblemer med.
hvis du vil have noget der er driftsikkert, skal du kigge efter toyota.
min synsmand siger, man bliver toyotafan af at være synsmand.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-01-12 11:13

trimare

Men det er dyrt at være fattig.

Der er ikke rigtig nogen Toyota i min prisklasse der lever op til kravet

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 24-01-12 12:15
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-01-12 12:20

Hvad er din pointe snaptil?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-01-12 13:22

Vi har en nabo,og en hold venner,der kører Berlingo.
Den eneste anke jeg har hørt om,er at de er en smule lavgearet.Men det kan jo være en fordel,hvis den skal bruges som trækker.Og som familiebil,betyder det vel heller ikke det helt store.

(Vel sjældent der køres med 180 km/t).

VH. En gal Opel mand,der må anbefale en fransk bil????????

M.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 24-01-12 22:48

snaptil
Den forstår jeg ikke, prøv du at ta`en tur i en Berlingo den er bare go`!!!

Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-01-12 19:26

Tak for svaret kai-d.

Det blev en Berlingo fra 2000