/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
TV2 via antenne
Fra : kipumi
Vist : 1641 gange
100 point
Dato : 13-01-12 20:14

Jeg har kun stueantenne, og har købt et kort hos Boxer, og kan sagtens se TV2, Det er et kort, der skal sidde i en boks, der står ved siden af Tv. Men... jeg kan pludselig ikke optage fraTV2 - ( men kan sagtens optage fra DR1 og DR2) det, var der ikke problemer med før. Jeg optog på UBS - sat i boksen, og kunne så se det optagne, når jeg havde tid og lyst. . Nu virker dette system ikke. Jeg må jo gøre noget forkert. Men hvad? -

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-01-12 20:20

Har du en optager der kan optage MED kortet indsat
Tvivler på det er nok, at du kan se - det på en skærm, for at optage det også

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-01-12 20:24

Citat
Nu virker dette system ikke. Jeg må jo gøre noget forkert. Men hvad? -

Nye signaler, selv vil jeg ikke ofre penge på TV2
Men du kan da nyde en anden KANAL

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-01-12 21:12

Iflg. nedenstående skal du bruge en optager for at kunne

Kan jeg optage mine yndlingsfilm og -serier, når jeg ikke er hjemme eller vil se noget andet på samme tid?

Hvis du har en såkaldt PVR boks (harddiskoptager),kan du nemt optage alle TV-programmer, også mens du ser noget på en anden kanal. Du kan endda, til hver en tid, sætte en direkte udsendelse eller film på pause og se resten, når det passer dig. En optagelse er utrolig nem at indstille via den elektroniske programguide.

http://skyline.dk/?pageID=5&ref=3&sub=1&id=3#f40

Kommentar
Fra : pander45

Dato : 14-01-12 07:05

Husk formatet er nok mpeg4 nu på TV2, så hvis du har en gammel PVR boks kan den måske kun optage mpeg2.
Du skal bruge en MPEG-4 DVB-C BOKS til kabel TV, til antenne hedder den T istedet, altså MPEG-4 DVB-T.
Der er en her til 299kr lige nu:
http://www.harald-nyborg.dk/p4945/denver-mpeg4-dvb-t-boks

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-12 10:24

Du skal sikkert uddybe hvilket udstyr du har nu til at optage, nogen er allerede inde på at udstyret måske er til mpeg2 som ikke sendes mere, men den holder ikke for DR sender heller ikke mpeg2 mere, vistnok alt dansk tv sendes digitalt i mpeg4 format.
Har du sat enheder korrekt sammen, altså er kablerne korrekt forbundet?

Accepteret svar
Fra : lham

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-12 11:12

Ang pander45

"----Der er en her til 299kr lige nu:
http://www.harald-nyborg.dk/p4945/denver-mpeg4-dvb-t-boks "

Jeg har lige anskaffet mig sådan en samt Boxer kortholder og Boxer TV2 kort.

optager fint alle kanaler på USB / extern hard disk begge fat 32 formatteret.

MEN du kan ikke se et program på TV og samtidig optage et andet med mindre der er 2 Mpeg 4 tunere i din "digitalbox )

hvis du via scart optager til feks en gammel video skal der være tilsluttet USB/HD -ellers kommer der ikke de rigtige signaler ud på scart stikket.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-01-12 11:22

Geninstall. kanaler!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-01-12 11:50

rigtig Alka

220 volt ledning til DIG box ud af stik ca 5 min -tilslut og så ny kanalscanning

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 14-01-12 12:29

Tak til o.v.n. Selvfølgelig skal jeg uddybe det, men jeg var ikke hjemme i går :)
Min boks er TV2 godkendt. Jeg har købt kortholdermodul og kort hos Boxer. Og jeg kan se de kanaler, jeg skal kunne, også TV2. Jeg har både gensøgt kanalerne og haft boksen slukket i nat. Jeg ser TV2 fint, + en masse andre kanaler, som jég har fået "gratis" i 14 dage. News m.m. Så alt det fungerer fint. Det jeg ikke kan, er (har lige set et nyt problem) : 1) Jeg kan overhovedet ikke optage TV2 på min USB. 2) der kommer ingen tekster, når jeg optager fra DR! eller DR2. Svarene på altså ikke være alt for tekniske pander 45 - så er jeg næsten stået af. Det er slemt med al det nye, så KANDU med alle hjælperne er bare dejligt. God weekend.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-12 13:04

Citat
Svarene på altså ikke være alt for tekniske pander 45 - så er jeg næsten stået af

Så får du dem UDEN dikkedarer

Citat
1) Jeg kan overhovedet ikke optage TV2 på min USB.

Nej - og det kommer du aldrig til - der skal minimum en harddisk til.

Citat
2) der kommer ingen tekster, når jeg optager fra DR! eller DR2

Det kræver at "boksen" kan sættes op til ALTID at vise undertekster og at det OGSÅ sendes til USB-udgangen.

Så - hvad ER det for en box du kører med - at den er Boxer-godkendt siger ikke nok når vi taler OPTAGELSE....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-12 13:11

Lidt mere uddybning:
Hvor sætter du optageren til?
Er det en harddisk optager eller en harddisk hvor du bruger pvr funktionene på boks eller fjernsyn?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-12 13:15

Det STÅR faktisk i spørgsmålet

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 14-01-12 13:22

Jeg har jo indtil den 12. altid kunnet optage TV2 på min USB, der er sat i ZOLID -(mærket) boksen.
Der har aldrig været problemer med det eller tekster. Boksen er sat til altid at vise danske udnertekster - og sender til USB èn. Så det skulle være i orden. Jeg har ingen harddisk - men denne boks.

http://digitalt.tv/zolid-mpeg-4-hd-ci-dvb-t/

REFI : jeg har jo altid optage alt på USB+ denne boks, uden problemer - så skal jeg vel ikke pludselig have en harddiskoptager eller ??
Problemet er opstået, da jeg signalet skiftede. Det er først gået galt, efter Boxerkortet er sat ind (i boksen) - det hjælper heller ikke, at tage kortet helt ud, (så jeg er tilbage som for nogle dage siden) der er bare ikke noget at gøre. Jeg er nærmest rødspættet - brugt amnge timer, og mange forskellige muligheder- kom nu KANDU - der må være nogen der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 14-01-12 13:24

Det hjælper heller ikke at tage boxerkortet ud - slukke for boksen - og igen søge efter kanaler - samme negative resultat.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-12 14:09

Citat
Det er først gået galt, efter Boxerkortet er sat ind

Ja - jeg forsøgte at finde lidt specifikation på boksen...

Den kan tilsyneladende IKKE optage "kodede" kanaler (via USB-stikket) - kun gratiskanaler.... og TV2 er jo nu "kodet"

At du ikke får tekster på DR kan skyldes at softwaren skal opdateres...
Tidligere kørte DR med "brændte" undertekster" - de kører nu med valgfri undertekster og det kan boksen måske ikke styre.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-12 15:29

Citat
I forhold til PVR funktionaliteten var det endnu ikke muligt at optage kodede kanaler, mens jeg testede boksen til denne anmeldelse i starten af april
citatet er fra http://digitalt.tv/zolid-mpeg-4-hd-ci-dvb-t/ som du linker til, du skal have opdateret softwaren på din boks hvis der kan hentes en opdateret version på deres hjemmeside, men hvor er deres hjemmeside?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-01-12 15:34

Citat
men hvor er deres hjemmeside?

Den findes næppe - Zolid er et Aldi-varemærke - kommer sikkert fra Kina

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 15-01-12 03:54

Ligger kanal TV2 på programplads 2 som den skal ? Der er der ikke andet at gøre end at ringe til Boxer service og få hjælp, som de skriver skal du væbne dig med tålmodighed, der er MANGE der hiver sig i håret af frustrationer lige nu.
http://www.boxertv.dk/kundeservice/
Jeg har antenne og købt "Føtex" box med 2 scart stik og timer og et Boxer TV2 kort, jeg optager på gammel video og det går fint, jeg kan dog ikke se et` program og optage et andet samtidigt, men ser jeg ikke tv så kan jeg sætte timeren på boxen og videoen og optage fra forskellige kanaler helt fint.
mvh. gwh

Kommentar
Fra : pander45

Dato : 18-01-12 03:21

Ved ikke om du har fundet ud af det, men du får lige det her:

Ved køb af en digital modtager i udlandet eller via Internettet, er det vigtigt at sikre sig, at den understøtter DVB-subtitles. Da ikke alle lande anvender DVB-subtitles, produceres der en del modtagere, som ikke understøtter systemet.
Boxers HD kanaler (bla. TV2 HD) kræver en digital modtager af typen DVB-T2, Boxers almindelige SD kanaler, bla. den alm. TV2 som vi kender i dag, DR HD og de andre gratis/licensbetalte kanaler kan fortsat modtages med en alm. DVB-T modtager med MPEG4.

Endelig kan det være, at koderne på dit abonnementskort er udløbet. De virker kun i to måneder ad gangen. Lad computeren være tændt i et døgn eller to med DVB-C kortet igang på en eller anden kanal. Så bør koderne automatisk blive opdateret i dit abonnementskort.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 20-01-12 20:32

Tak for svar pander 45. Jeg har fået undertekster på nu, men der er nu flere nye problemer, boksen kan ikke tændes fra fjernbetjeningen, og uret i boksen går hele tiden i stå. Jeg har endelig fundet telefonnummeret til support. De har været rigtig flinke, men problemet er ikke løst, så jeg har sendt dem en mail med kvittteringen scannet, så vil de snede mig en ny boks, og jeg sender så den gamle retur ved lejlighed, det håber jeg så hjælper, eller må jeg jo se, om jeg kan få mine penge tilbage. Tak for svaret.

Kommentar
Fra : tpaspam

Dato : 16-03-12 22:54

Jeg har samme problem med præcis samme box, så jeg glæder mig til at høre om den overhovedet KAN optage og afspille TV2, eller om den som REFI skriver, slet ikke kan afspille optagelser med kodede kanaler.

Jeg har opdateret boksen, men det gør ingen forskel.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 21-03-12 09:58

Jeg har været væk nogle dage - men jeg vender tilbage senere i dag med et svar til dig. Vores boks fungerer. Men med visse mangler. :)

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 22-03-12 17:15

Opdateringerne hjalp hos mig, de var på nedenstående hjemmeside. Både 1 og 2. Jeg optager på pennen i boksen og kan også afspille det, der er optaget. Når jeg ikke ser tv2 er boksen slukket, fordi der er en forsinkelse på talen og mundbevægelserne, og det irriterer mig meget, at se på. http://www.unisupport.net/?product/index/ipn/415 - hvis det ikke hjælper så skriv igen

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 23-04-12 13:31

Tak for svaret lham.