/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Formandsvalg
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 1456 gange
200 point
Dato : 08-01-12 09:37

Ole Roed Jakobsen bliver måske genvalgt til formand for Danmarks Jægerforbund spørgsmålet er, skal de nye kandidater have den samme økonomiske støtte og vilkår, som ORJ, når han tager på stemmejagt i det danske land?

SHV, alle må svare også Knudsen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-01-12 09:47

Tænk hvis der blev 50 ansøgere til jobbet. Alle kan søge, så er du arbejdsløs skovarbejder, blomterhandler eller har andet job med jord under neglene så søg.

Hele din valgkampagne bliver betalt af din nye arbejdsgiver.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 08-01-12 10:13

Som om der ikke var rod nok i det foretagende - lad dem nu lige få styr på medlemsregistreringen og hvem der har betalt hvor meget i kontingent, det går jo helt galt derovre hvis der bliver flere ting der skal holdes styr på ...

Kryds

Accepteret svar
Fra : Heidi-Ho

Modtaget 210 point
Dato : 08-01-12 10:26

DJ skal slet ikke yde nogen form økonomisk støtte til kandidater, der stiller op til formandsvalget – og derved heller ikke til ORJ.

I øvrigt beder jeg en stille bøn om, at ORJ ikke bliver genvalgt.

HH.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-01-12 10:40

Du Knudsen, hvorfor er det kun folk med jord under neglene der kan søge Roden har aldrig haft jord under neglene, arbejdsløs kommunal borgmester, der så sit snit, til at blive formand, med alt for høj gage, i et monopoliseret jægerforbund
Knudsen hvad mener du med det du skriver inde på Dj hjemmesiden?????

SHV, glæder sig til ny formand

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-01-12 10:54

Sanhedsvidne er du i familie med ORJ siden du sådan kan udtale dig om ham??

Min kommentar går ikke på, hvem der skal være formand,men kun på forbundes ve og vel og om dets love overholdes.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-01-12 11:13

Bendt Ballegård Knudsen.

Vil du mene det er en fordel at kende ORJ ??

Hvem er din favorit som formand hos DJ ? Skal den nye formand skrive under på, at vedkommende vil overholde DJ's love og ikke deltage i nogen form for korruption? Kan den nye formand, efter din mening, være en kvinde "med jord under neglene" ??
Er du ikke på god fod med ORJ mere, eller ???

Jeg ser frem til ærlige svar fra dig - spørgsmålene er ærligt ment !!

ØV4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-01-12 11:20

Formand og ny formandsemners valgkamp, skal være udgiftsneutral for DJ. De må på lige fod, bruge blad og netdelen til deres valg arbejde, og selvfølgelig også de offentlige møder, som bliver afholdt i DJ, alle på lige fod. Der kan opsættes en blok, hvor kandidaterne kan promovere sig selv, og deltage i debatterne på lige fod med eksisterende formand, så var det måske muligt en gang imellem, at få hans højhed i tale også.

Andre udgifter til nuværende formand eller nye kandidaters valgførsel, er medlemmerne totalt udvedkommende.

Valg af formand skal foregå ved urafstemning blandt medlemmerne. Det kan foregå her på nettet f.eks., eller pr. brev optælling foretages på behørig vis.

De delegerede ved repræsentantskabsmøderne, kan også være en mulighed, som kan bruges til en urafstemningen, men er nok også stadigvæk for politiske, ud til de betalende medlemmer med afgørelsen, det burde være gjort for længe siden.

Når vi er ved det, det samme skulle gælde for HB medlemmerne, så vi kunne komme af med nogle af de gamle tarburet hængere, en gang for alle. De har aldrig opfattet at de er vores gesandter og talerør, der skal lægge ledelsesform og politikken, og ikke kun en stærk formand, med harem og personlige venner omkring sig, på de øverste poster og som kører butikken, som sit eget personlige firma for bedst mulig personlig gevinst.
Den siddende formand har afgjort en fordel, da han i en eller anden form, har hele administrationen til sin rådighed, der er jo også en tid efter valget.
Mvh
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-01-12 11:44

Vil du mene det er en fordel at kende ORJ ?? (skrev Øjenvidnet)

Ja selvfølgelig skal man kende en person inden man kan komme med udtagelser om ham!

Undskyld, men er du bare dum eller hvad Øjenvidne????????

Bettewisser for en gang skyld er vi to ikke særligt uenige - det fremsatte forslag vil jo netop være en stopklods for et evt. fremtidigt formandsvalg ved urafstemning.
Det er fremsat af en enkeltperson og har aldrig været drøftet i DJ-kreds 3`s kredsbestyrelse, så det har overhovedet ingen jordforbindelse.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-01-12 12:04

Hvorfor nu så negativ, bb1 ??

Hvad er der galt med spørgsmålene jeg har stillet ? Hvad er det for en nedladende attitude med at spørge om jeg er dum ?? Jeg mener spørgsmålene er relevante - så svar du blot på dét !

ØV4

Hvad betyder ordet "udtagelser" ? - mener du at OBJ skal udtages til hvervet som formand eller?????????? Eller havd mener du egentlig ?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-01-12 12:53

Det fremsadte forslag har dog så meget jordforbindelse, at det er taget med som det mest beskrevne punkt til det påkommende HB møde
Det tyder på at det nye kandidat emne, ønsker at sætte sig meget dybt ind i tingene, det bliver spændende at se, hvordan ledelsen stiller sig her, set i lyset af det er en medlemsbetalt forening, for det bliver ikke nemt, for de lukkede døres politik at håndtere dette, de vil nok henholde sig til, at det er " personfølsomme oplysninger " i en del tilfælde, vil jeg tro.

Vi skal stadigvæk også holde fokus på, at vi som medlemmer også kan forlange, af nuværende som nye formandskandidater, jo ender i en yderst spændende og velbetalt stol, og ud fra dette også bør yde en personlig indsats, både tidsmæssigt som økonomisk, for den kommende stilling med fryns og mulighed for ansættelser af, vellønnede elskerinde som så senere kan optimeres, for ikke at forglemme gode venner på topposterne, så er der styr på Den Flyvende DJ Hollænder.

Andre jobsøgere må jo som bekendt kæmpe deres egne selvbetalte kampe og det må de herre så også.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-01-12 15:15

Citat
for den kommende stilling med fryns og mulighed for ansættelser af, vellønnede elskerinde som så senere kan optimeres, for ikke at forglemme gode venner på topposterne, så er der styr på Den Flyvende DJ Hollænder
skulle vi nu ik' lige skyde haren før vi bedømmer den..?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-01-12 15:54

Den hare er både skudt, hængt og nydt til fulde, spørg bare ORJ.
DJ bliver da brugt som trampolin for tidsbestemte ansættelser, til topstillinger ( dette kan absolut fortolkes ) og herfra videre med lyn forfremmelser, udi det store erhvervesliv, nu med chef og lederstllinger på CVét. Jo formanden arbejder intens på de ansatte.

Jeg aner selvfølgelig ikke, om en ny formand vil følge denne meget normale stil i DJ

Mvh
BW

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-01-12 16:20

->Øjenvidnet4
Citat
Hvad er det for en nedladende attitude med at spørge om jeg er dum ??

Tjaaaa--hvis du ikke kan se at bb1 har lavet en slåfejl

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-01-12 17:39

Typisk for bb1 - han kan eller vil ikke svare på simple spørgsmål, men skal have hjælp fra dabj ??

Hurra

ØV4
-C og K

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-01-12 18:17

->ØV4
Jeg hjælper ikke nogen specielt, men synes alle skal behandles fair

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-01-12 18:29

Hvor har du ret Øjenhvidne, spørgsmålene kan virkelig blive for simple på denne debat side!!!!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-01-12 07:41

Med de seneste mavesure svar fra bb1, må man desværre nok konstatere, at alt er ved det gamle: Bendt B. Knudsen fedter for ledelsen i Jægerforbundet - mon ikke han selv er lidt små-korrupt, siden han ikke kan/vil svare på de enkle spørgsmål ?

ØV4
-C og K

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-01-12 08:26

Man går i mine øjne forlangt, når man sviner en mands kone til...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-01-12 08:36

Kære bb1

Deri er jeg helt enig - er det sket i denne tråd ? Kan/vil du nævne af hvem ?

ØV4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-01-12 10:32

Læs Betterwisser seneste to indlæg.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-01-12 12:48

bb1

Principielt skal man ikke nedgøre mennesker p.g.a. nationalitet, tro, hudfarve, sexuel observans og lign.!!! Og specielt ikke begynde at inddrage familie mv. i ens diskusioner !! Lad os "nøjes" med at slå hinanden oven i hovederne med det sprog vi nu en gang formår - men at inddrage ægtefæller med nedladende bemærkninger, skal naturligvis ikke forekomme. Hvis jeg har været skyld i dette, vil jeg gerne undskylde dybt, men jeg mener ikke det er tilfældet !
Betterwissers fremstilling af ORJ og hans "gerninger" kommer vel heller ikke ind under det groft personlige plan, men blot en tilkendegivelse af forholdene i Jægerforbundet ?? Jeg har ikke min gang på hovedkvarteret i Rødovre og kender ikke ORJ, men det er forhold der tidligere har været debatteret mange steder i jægerkredse.

Lad os nøjes med at råbe efter hinanden og ikke inddrage nærmeste familie - det vil jeg gerne give håndslag på.

ØV4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-01-12 14:07

Øjenvidne ORJ og den tidligere direktør er i dag mand og kone!!!!!!!!

Hvor mange tusinde andre har ikke fundet, deres livs kærlighed på deres arbejdsplads??

Det har jeg selv eksempelvis - men her i debatten er det endda antydet, at hende skulle jeg blot have købt!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-01-12 17:31

Den tidligere adminstrative leder som titel var, startede i en tidsbestemt stilling og drønede op af karriere stigen og blev øverste chef for adminstrationen i raket fart, med tilhørende gage.
Den gode ORJ skulle have et vink med en vognstang om, det meget lidt hensigtmæssige i, at formand og øverste adminstrationschef, nu var stærkt personligt involverede og det selvfølgelig ikke var, særligt genialt set ud fra almen ledelse, her er jo ikke tale om et familiefirma vel.

Det er da indlysende, at formanden selv burde have taget affærre længe inden, at dette blev et prikært punkt, både for ansatte og såvel for medlemmerne.

Jeg er ligeglad med om amorinerne fløjter rundt imellem diverse personer, man bør så bare opfører sig anstændigt, overfor ansatte samt medlemmer, når en sådan situationen er der.

Her anvendes "anstændig" som, at en chef næppe mener det er særligt smart, med en sådan konstruktion, og det burde den gode ORJ selv kunne have set komme, og taget hånd om, og ikke mindst den gode HB, som burde værre tone angivende, også på dette punkt også og meldt fra inden sagen var ved at tilspidse.

Det er jo ikke en dating central vi betaler til, men et Jægerforbund som skal ledes på bedste vis.
Det kan da også i aller højeste grad, være meningsdannende omkring formanden, at der foretages en sådan øvelse, på lønstigen med sin fremtidige hustru for medlemmernes penge, i deres indledene face. Rent forretnings mæssigt betaler vi jo topløn, til en ansat som helt åbenlyst skal forlade DJ inden for kort sigt.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-01-12 18:01

Det kunne hverken du eller andre havde forudset ville ske - så i bagkundskaben klare lys!!!!

Altså kan jeg ikke godtage din forklaring, som nogen undskyldning for at svine andre mennesker til.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-01-12 18:03

Det har jeg selv eksempelvis - men her i debatten er det endda antydet, at hende skulle jeg blot have købt!

Sort?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-01-12 19:08

Nul....med moms.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-01-12 21:35

"Det kunne hverken du eller andre havde forudset ville ske - så i bagkundskaben klare lys!!!!

Altså kan jeg ikke godtage din forklaring, som nogen undskyldning for at svine andre mennesker til".

Bravo!! Her "taler" en virkelig ekspert, som forøvrigt har været på danskkursus. Skidegodt!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-01-12 21:39

Det er ikke at svine andre mennesker til, at forklare hændelsesforløbet omkring forløbet omkring den nye fru Roed, og hendes raket forløb i DJ, og hvordan hr Roed, samt HB forvalter DJ medlemmernes penge i lidt pinlige ansættelses situationer.

Du skal da ikke udbasunere at vi medlemmer er så dumme, at vi ikke kan vurdere forløbet omkring den opgradering i hendes stilling samt lønniveau, hvor stor naivitet tror du folk besidder.
Amors pile))))) nej det var en nepoptisme ansættelse ad rang som så mange andre.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-01-12 22:02

Hej BW

Du forventer vel ikke, at Bb1 kan finde ud af de små nuancer!! Men, men, men! Kærlighedens veje er uransagelige og kringlede.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-01-12 22:41

Hej Tonganser

Nej gu gør jeg ej, men den gang honning krukke, er til at brække sig over fra B52, l´amour lidt før første lønudbetaling, må jeg be´ om mine himmelblå, nej den var godt skåret af Roederiet til fælles bedste.

Ja og kronernes veje om endnu mere.

MVBH
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-01-12 00:58

Jæ ve ha Bent Ballegaard som ny formand - jæ ve - nemlig!!!!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 10-01-12 06:46

Husk ingen er forpligtet ud over deres evner også Knudsen

SHV, undre sig hvorfor en tidligere blomsterhandler er nævnt som en mulig formand for DJ

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-01-12 08:34

Blev der ikke også nævnt en arbejdsløs skovarbejder ??? Hvad med personer, hvis navne begynder med C eller K ??(mon det er for eller- efternavne???)

Muligheder er der sgu' nok af - bare nu Balledoof forstår at vælge den rigtige (L)øsning !!

ØV4
-C og K

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 10-01-12 10:32

Det er lidt svært at se hvor BB1 har fået sit snobbe gen fra, men det må så været erhverevet på de vandre turene på DJ´s snørklede gange, med dybsindig samtale med ligesindede altså folk med jord i hovedet.
Er en arbejdsløs skovarbejder, og argro uddannede mennesker ikke gode nok til jobbet ?

Nej lad os få fru Roderiet næste gang, det er så moderne med kvindelige ledere. Hun kender jo ganske nøje forretningsgangen og vejen til toppen, og vanen tro vasker den ene hånd da den anden i DJ.
BB1 kan så ved samme lejlighed forfremmes til lokal udrugningsmaskine for Syddanmark.

Mh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 10-01-12 11:40

Øjenvidne ORJ og den tidligere direktør er i dag mand og kone!!!!!!!!

Ja og tillykke med det, men det er DJ´s medlemmer, som har spenderet den største penge gave til brudeparret.

Altså kan jeg ikke godtage din forklaring, som nogen undskyldning for at svine andre mennesker til.

BB1 i dit hoved må logikken så være!, at hvis det går galt så gifter vi os, det er såvidt også helt bravur, er det så det med at DJ´s medlemmer ikke stod i kirken og ytrede deres utilfredshed, og ellers i al fremtid skal tie, som du gør gældene her.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-01-12 11:47

Citat
BB1 i dit hoved må logikken så være!, at hvis det går galt så gifter vi os, det er såvidt også helt bravur,
ÅÅÅHHHH nej….. gift Jer for guds skyld ikke.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 10-01-12 17:59

Hele denne historie med Jægerfonbundets formand og hans tilsyneladende forbrug af forbundets penge, ligner noget der foregik for få år siden, da den tidligere formand og flere med ham, blev smidt på porten for urent trav med hensyn til pengesager og anden form for "ragen til sig" - er det virkeligt så galt fat igen ? Fik man ikke ryddet ordentligt op sidste gang ?
Man må håbe at medlemmerne rejser sig i oprør over de forhold, som måske er i gang igen - få smidt de korrupte "ledere" ud - problemet er så måske, at ingen gider have med de helt nødvendige organisatoriske ting at gøre, som enhver forening, specielt af den størrelse som DJ har, må have !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-01-12 18:49

Lad os læse hvad Christian Raunkjær sagde under et interwiev på Nyord.

Det sidste møde

Vi sætter kaffekopperne til side og finder båndoptageren frem. Den skal lige prøves af, vi flytter lidt rundt i stuen, trækker plisségardinet en smule ned, så solen ikke skinner for meget i øjnene. I den næste gode times tid taler vi om naturpolitik, og Raunkjær giver sin version af, hvad der var der skete i Jægerforbundet i de skæbnesvangre måneder i efteråret 2005.

Raunkjær fortæller om sin kones sygdom, han ønsker ikke detaljer offentliggjort, hvorfor vi blot konstaterer, at det var meget alvorligt. Samtidig begyndte den såkaldte bilagssag i Jægerforbundet at udvikle sig. På grund af konens sygdom valgte Raunkjær at søge orlov. Han husker især det sidste møde i hovedbestyrelsen inden orloven: ”Jeg havde fortalt, at jeg kunne styre mødet indtil klokken tolv. Da klokken blev tolv, var der pause, og jeg pakkede sammen for at gå. - Og tænk dig - Jeg havde ikke nået dørkarmen, så stod de dér i smågrupper og snakkede, jeg kunne selvfølgelig ikke undgå, at høre hvad de talte om, - tænk jeg var ikke engang kommet ud af døren!”

Raunkjær ønsker egentlig ikke at rippe for meget op i de gamle sår, det vil bare hvirvle endnu en sky af turbulens op, men har fortsætter alligevel. ”Der er ikke noget at komme efter i den bilagssag. Nogle medarbejdere havde som en del af deres efteruddannelse fået mulighed for at deltage i noget jagt. Det er da vigtigt, at medarbejderne i Danmarks Jægerforbund ved, hvad der sker ude blandt jægerne i det ganske land. Medarbejderne blev ajourført, og forbundet sparede egentlig en del lønudgifter. Det viser regnskaberne efter min afgang jo også, hér ser vi en stigning i lønudgifterne på 2 millioner.

Under interviewet fremfører Raunkjær også, at der 2004 blev lavet en pengestrømsanalyse af Friluftsrådets revisorer, den skal laves, når organisationer tilføres offentlige midler. Den efterfølgende rapport havde lutter ros til forbundet.

Og de årlige revisionsrapporter, aldrig nogen anmærkninger, ikke en eneste gang!

Hvad angår økonomien i de enkelte arbejdsudvalg. Så havde de hvert deres budget og formændene var hver især budgetansvarlige, men budgetterne holdt og Raunkjær hørte aldrig andet end at det gik, som det skulle.

På et tidspunkt i forløbet erkendte Raunkjær, at han var nødt til at prioritere sine arbejdsopgaver i forbundet.

”Jeg kunne ganske enkelt ikke magte det hele på det tidspunkt”. Hovedbestyrelsen og han bliver derfor enige om, at Raunkjær skal koncentrere sig om de politiske opgaver, og at han måtte aflastes for de mere administrative funktioner.¨

”Det var manden, og ikke sagen de gik efter, - for der var ingen sag. De benyttede sig af situationen, hvor jeg lå ned på grund af min kones sygdom,” fortsætter Raunkjær, ”det var et meget hårdt forløb, og det endte da også med et regulært sammenbrud på grund af stress. - Det var rædselsfuldt, i to døgn gik det helt galt. Tidligere har jeg ikke rigtig forstået, når folk talte om sammenbrud, nu skal jeg love for at jeg forstår alvoren”.

”Og ja”, han ryster på hovedet, ”de samme hovedbestyrelses medlemmer sidder der den dag i dag. At de stillede op til genvalg var forudsigeligt, sådan er de, - men at de blev genvalgt, det fatter jeg simpelthen ikke, det er utroligt”.

Man fornemmer tydeligt Raunkjærs indignation: ”Jeg håber, de har det dårligt, over det der skete”.

Et ord er et ord

I løbet af samtalen svarer Raunkjær på nogle små, ganske enkle spørgsmål. Det er meningen, at der skal svares måske et enkelt ord eller med en ganske kort sætning. Spørgsmålet om den indre vejrudsigt var et af disse små spørgsmål. På samme led fik vi styr på, - at Raunkjærs livret er stegt flæsk med persillesovs og at aftentræk på ænder er favoritjagtformen.

På spørgsmålet, hvem er dit forbillede, svares der: ”Min far - han var arbejdsom, ærlig og ordholdende”.

Øjensynlig har sønnen overtaget nogle af faderens egenskaber, hér er et lille eksempel fra Nyord:

For nogle år siden deltog Raunkjær i et møde om datojagt på Nyord. Over en firårig periode deltog Nyord Jagtforening, som det måske vides i et DMU-forsøg med datojagt. Jagterne foregik i reservatet på Nyords sydlige enge. Resultaterne viste ret entydigt, at jagt med intervaller på mellem tre og én uge ikke påvirkede antallet af fugle i området de følgende dage. Fuglene vendte hurtigt tilbage. Resultaterne var for så vidt opmuntrende, og jagtforeningen håbede, at undersøgelsen kunne blive nøglen til en eller anden form for genåbning af jagten. Derfor var Raunkjær inviteret til at mødes med den lokale skovrider Claus Jespersen og repræsentanter for jagtforeningen. Skuffelsen var da også til at føle, da Raunkjær gjorde os klart, at han ikke kunne medvirke til en eventuel genåbning. – Forklaringen kom dengang og blev gentaget i stuen.

Under en middag på xxx Færgegård var Raunkjær blevet placeret lige midt imellem Henning Noer fra DMU og Christian Hjort fra DOF. I en pause inden desserten bøjer Henning Noer sig over mod Christian Hjort. Han fortæller om en undersøgelse med datojagt og forklarer, at Nyord ville være den perfekte lokalitet. DMU kendte området og havde i forvejen en masse relevante data. Christian Hjort afviser kategorisk. Nyord – aldrig! Raunkjær fornemmede nu, hvorfor han i bogstavelig forstand havde fået den centrale placering midt imellem de to, og det lykkedes faktisk at blive enige om at bruge Nyord i forsøget. Prisen var imidlertid, at arealernes status som jagtfri zone igen skulle gælde, når forsøget var slut. Det var der givet hånd på, og sådan blev det som bekendt også.

”Der findes ingen reel forhandling uden at begge parter giver køb på noget”, fortsætter Raunkjær – ” og jeg skal love for, at jeg har fået på puklen mange gange efter forhandlinger. Jeg ved, at også Christian Hjort har fået puklen, måske endnu mere end jeg”. Raunkjær fremhæver i løbet af samtalen Christian Hjort flere gange. ”Han er edderbugme en gentleman!” kommer det bramfrit. DOF får også pæne ord med på vejen. Dem kan man stole på, - de holder ord.

Derimod er respekten for Danmarks Naturfredningsforening ikke så entydig. Nogle gange var vi ikke nået til byskiltet på var hjem fra et møde, så begyndte de at løbe fra aftalerne. Hvilken mening har der så, hvis den ene part ikke holder ord, hvorfor pokker skulle den anden part så gøre det.

Raunkjær var formand for Jægerforbundet i 14 år, og han er meget bevidst om, at de mange forlig gennem årene havde skaffet ham fjender også i egne rækker. ”Jeg var en stærk formand og selvfølgelig havde jeg fået nogle lig i lasten, sådan er det. Man kan ikke gøre alle tilfredse og måske især ikke jægere. Der er vel omtrent lige så mange meninger om jagt, som der er jagttegnsløsere. De forskellige forlig har vakt harme især i de mere rabiate jægerkredse. De fatter simpelthen ikke, at der må gives køb på noget, når der forhandles.”

Raunkjær udtrykker, at vi hér nærmer os forklaringen på opgøret mod ham. ”Vi er 100 000 jægere bliver der så tit sagt, underforstået at så er jægerne også berettiget til stor indflydelse på naturpolitikken. - Ja, ja - men husk nu lige, at det kun svarer til 2 procent af befolkningen.

På et undrende spørgsmål om hvorfor Raunkjær ikke gik ud med disse synspunkter, og hvorfor han ikke svarede igen på beskyldninger under opgøret, forklarer han: Hovedbestyrelse og jeg gav hinanden ord på ikke at kommentere sagen, så længe undersøgelsen var i gang. At ikke alle overholdt den aftale, det er en så anden sag.

Associationen til vendingen ”snu ræv” fremkalder et bredt smil. – ”Jeg har sgu da altid haft er ræv bag begge ører!”, svarer Raunkjær, der hér ses sammen med eleven fra kurset i 1977, fisker Tom Hansen.

Ikke til at stoppe

Tiden er ved at være gået, så båndoptageren slukkes. Men Raunkjær fortsætter med at tale. Han undrer sig over det med skovduerne. ”Det er sgu en svær sag, duerne ruger snart hele året, han har selv en duerede lige ude for sit kontorvindue. De har unger langt hen i efteråret. – Emnet har været undervejs længe og han kender argumenterne. Den der med ikke at skyde den enlige due, den holder dæleme ikke, - du har siddet der en halv time ude på jagt, og der er ikke sket en skid og så kommer den enlige due, gu fanden skyder du da - kom ikke og fortæl det modsatte.

Men hvorfor prøvede man ikke at få forlænget jagttiden ind i februar, en oplagt mulighed for at vride lidt i femmånedersreglen. Der er lidt dykandejagt i første halvdel af februar. Det kunne godt have ladet sig gøre, at få duejagten forlænget februar måned med”, filosoferer Raunkjær, ” et gammel kinesisk ordsprog lyder: ”Når voldtægten er konstateret, kan man lige så godt få det bedst mulige ud af situationen” - Fik man det her?”

Stor ære

Da Raunkjær for nogle måneder siden blev spurgt om han havde interesse i at blive æresmedlem i Nyord Jagtforening, svarede han uden tøven, ”det vil jeg gerne”. Og han kvitterer med en tak til jægerne: ”Det er en stor ære! - I øvrigt vil jeg naturligvis gerne hjælpe jægerne på Nyord, hvis der skulle blive brug for det. Jeg har jo stadig et kæmpe netværk og vel også lidt erfaring med jagtpolitisk arbejde”.

Som morfar synger man vel børnesange, hvad hvis der bliver sagt - Bjørnen sover? Lyder det allersidste sidste af de små spørgsmål. Raunkjær tænker sig om, kigger op og svarer:
- ”Det kan godt være den hviler sig, men det ene øjne er dæleme på klem!”

HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-01-12 19:03

Nøj for et indlæg. Meget interessant læsning, som klart demonstrerer hvordan et groggy ringvrag tænker. Gad vide om den tidligere formand for Løsning Strikkelaug har de samme forestillinger om sig selv.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 10-01-12 20:01

http://www.jensensafaris.com/Billeder%204/DJrapportfortrolig.pdf
Dette er hvad et uvildigt revisonsfirma fandt frem til, det kostede medlemmernei omkring et par millioner kroner til diverse undersøgelser, derudover selvfølgelig de penge, som blev forbrugt af ledelse og andre igler i DJ, mens det kørte derud af for Raunkjær og co.

Den ny formand har haft den fornødne tæft til at udnytte, at DJ ligger fladt henad jorden, desværre bare ikke for jagtens eller medlemmernes sag .
At Ballegård og delvis også HB mener at vi skal rette ind til højre, fordi Roeden får ansat sin kommende kone i DJ og får hende bragt op til en topløn, lader ligesom ikke ret meget til overs for, hvad han mener han skal bruge sin stilling, og medlemmernes penge til, at en handlingslammet HB atter bøjer sig i støvet, er endnu mere kvalmende andnu en gang.

Dansk jagt mangler i den grad alternativer til dette person cirkus.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-01-12 21:26

Uden at vide det - mener jeg, at du skal være varsom med at lække fortrolige personfølsomme oplysninger ud på nettet..

Har Kristian Raunkjær nogensinde fået en dom for bedrageri ?
Har Marcel T ??

HH

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-01-12 21:41

Næh! Det blev de ikke. Man kunne få den tanke, at der måske var for mange jægere blandt politifolkene.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-01-12 23:13

Netop, de har ikke fået dom for bedrageri.
Derfor mener jeg også, at "vi" nok ikke skal bruge for store "armbevægelser" når "vi" beskriver personerne.

HH.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-01-12 23:51

Det var sku` heller ikke for tidligt og ja, der holdes øje med Jer...

Husk H.H. da du ville genere Tongas kone!!!!!

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 11-01-12 00:19

Hej alle I kloge hoveder. Uden at tage parti for eller imod, så synes jeg jeres slet skjulte beskyldninger mod en række personer er meget upassende al den stund det sker "anonymt" - det siger en del om hvilken slags mennesker der reflekterer på dene tråd. Ingen nævnt, ingen glemt !
Gå nu i seng og lad hvilen falde på jer...Godnat !

kryds

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-01-12 00:24

Knyt arret, bb1. Dig gider jeg ikke at diskutere med - du er for dum......for nu at sige det meget meget mildt

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 11-01-12 07:09

Tak for svaret Heidi-Ho.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-01-12 08:41

Jeg stemmer på kryds!!!!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-01-12 09:20

Tak for point.

Citat
Jeg stemmer på kryds!!!!!
Alumner burde slet ikke ha' stemmeret

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-01-12 10:07

Fortroelige oplysninger ??

Det er en dyrt betalt undersøgelse af DJ´s medlemskroner, som er tilgængelig for alle ser det ud til.

Person følsomme oplysninger??

Ja lad os endelige beskytte de stakkels mennesker, som er årsag til undersøgelsen og udgifterne, hvis de har handlet korrekt, har de vel intet at skjule, og kun være tilfredse og stolte med de job de har udført, samt at blive renset og bibeholde deres stillinger, når udredningen lå klar, det var vidst nok ikke der den endte.

Strafferestligt er der ikke rejst en sag, der var vel ingen tilbage i forbundet, som havde lyst eller kunne tage et sådant skridt, det var nok heller ikke relevant set i deres periskop, det var jo kun jægernes penge og troværdighed som røg sig en gevaldig tur.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-01-12 10:19

--------------------------------------------------------------------------------
Citat
Det var sku` heller ikke for tidligt og ja, der holdes øje med Jer...

Ja vi har bemærket at du af mangel på godt selskab, andre steder er krvalet til patten igen, og fremsætter skulte mørkemands tanker, her på Kandu har du ikke nok at gøre i Linje-tre mere, husk nu! det skal være nogle ordentlige krabater, I skal sætte til at holde øje med os, altså ikke dem som der skal betales enorme fedtafgifter af.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-01-12 11:10

Citat
Fortroelige oplysninger ??

Det er en dyrt betalt undersøgelse af DJ´s medlemskroner, som er tilgængelig for alle ser det ud til.

Ja det er fortrolige oplysninger. Kan du finde dem andre steder end på en Sydafrikansk hjemmeside ? Hvis du kan - kom med linket

Citat
Person følsomme oplysninger??

Ja, personfølsomme oplysninger. Nu er det jo sådan, at det er forbudt at kalde en person der ikke er dømt for tyveri - for en tyv - det er injurier

Citat
Ja lad os endelige beskytte de stakkels mennesker, som er årsag til undersøgelsen og udgifterne, hvis de har handlet korrekt, har de vel intet at skjule, og kun være tilfredse og stolte med de job de har udført, samt at blive renset og bibeholde deres stillinger, når udredningen lå klar, det var vidst nok ikke der den endte.

Strafferestligt er der ikke rejst en sag, der var vel ingen tilbage i forbundet, som havde lyst eller kunne tage et sådant skridt, det var nok heller ikke relevant set i deres periskop, det var jo kun jægernes penge og troværdighed som røg sig en gevaldig tur.

Mvh
BW

Jeg kan betro dig BW, det ærgrer også mig ad helvede til, at politiet ikke fik skovlen under dem - men det gjorde de så ikke - og så er de ifølge lovgivningen uskyldig.
Husk på, ingen er skyldige før de er dømt.

HH.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-01-12 12:52

Hvem kalder navngivne personer for tyve?

Den rapport har da været tilgængelig på DJ hjemmeside for alle. Jeg vil tillade mig at kalde den offentlig tilgængelig når 80.000 mennesker kunne læse den.

DJ´s adm. og nogle HB´r kæmpede godt nok en brav kamp et stykke tid, da det var ønsket at det kun var ledelse og HB, der måtte have adgang til denne rapport, de må jo have haft deres tungtvejende grunde for dette ønske. Ved gennemgang af de faktiske forhold og forretningsgangene, som næsten blev helt belyst i denne rapport, får man da en forståelse for, hvorfor de helst have set den udgang, men sådan blev den ikke.
Jeg husker ikke, om DJ´s bestyrelse nåede at begrænse tilgangen til medlemsdebatten, inden den blev lagt ud de gjore hvad de kunne ihvertfald.

Så ligefrem at kalde dem " for fortroelige oplysninger" er nok at bøje virkeligheden ret kraftigt.

Ingen er sigtet eller dømt juridisk, det er korrekt. Hvad er der galt i, at en mega dyr undersøgelse blandt flere af slagsen, blotlægger hvorledes en medlemsbetalt forening var blevet ført og drevet af de pågældende for dens medlemmer og stærkt undrende sponsorer m.fl..

Der er sandelig bare en anden side, af samme sag ikke sandt!

Jo da, Dj var og er sandelig en meget orienterende og åben forening, for de har vel intet at skjule, så i disse sager er der vel ikke ligefrem brug for fortroelighed, snare kendsgerninger og kolde facts.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-01-12 13:18
Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-01-12 13:38

Desværre BW, linket du'r ikke.

Citat
Hvem kalder navngivne personer for tyve
Nu var det mere ment som et eksempel.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 11-01-12 13:46

Kære hh - ved du i grunden hvad en alumne er for en størrelse ?

kryds

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-01-12 14:14

Det kan så være at den er udgået, men når der oplyses i en pressemeddelse fra DJ, er der vel ikke nogen fortroelighed mere, hvad der forøvrigt overhovedet heller ikke skal være i en sådan sag.

Citat
alumne
Er en fostersøn.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-01-12 14:15

Kære Kryds, det kan du tro jeg ved

I gamle dage blev ordet “alumne”,brugt om en beboer på sindssyge/åndsvageansatalt

Så ordet blev brugt i rette sammenhæng når der skulle svares på bb1’s indlæg

HH.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 11-01-12 15:44

Min gode hh, der er vist noget du helt har misforstået. Jeg kan til nød godtage "fostersøn", men det sidste er skudt helt forbi. Det er tvært imod nærmest det modsatte...

kryds

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-01-12 16:29
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-01-12 16:42

http://www.jaegerforbundet.dk/page651.aspx?recordid651=607

Det virker fint hos mig.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-01-12 16:44

Min gode hh, der er vist noget du helt har misforstået. Jeg kan til nød godtage "fostersøn", men det sidste er skudt helt forbi. Det er tvært imod nærmest det modsatte...

kryds

"fostersøn" - er det ikke et stedbarn???

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-01-12 16:46

"Fostersøn" er lig plejebarn - eller stedsøn, for den sags skyld.

Øh! Hvorfor bruger du den betgnelsen - Kryds???

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-01-12 17:10

Kryds, du får lige lidt mere dokumentation for ordet alumne

Jeg citerer.....

"Alumnerne kom hertil fra stort set hele
landet og Rødbygård kunne ikke nøjes
med de bygninger, der fandtes fra
skibsværftet. Langsomt begyndte en
udbygning af hele anstalten. Der blev
bygget specialafdelinger for alumner
med særligt voldelig adfærd. Der blev
bygget sikringsafdeling til kriminelle
åndssvage. Der blev etableret værksteder,
gartnerier, landbrug m.m., således
at anstalten efterhånden var næsten
selvforsynende med råvarer til den
daglige husholdning.
Op gennem årene til efter 2. verdenskrig
voksede Rødbygård sig så stor, at
der nu boede ca. 1100 patienter. For nu
hed det ikke længere alumner, nu hed
det patienter."

HH.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-01-12 17:57

De gutter som futter rundt på Herlufsholm, ender vel med lidt mere end, en en 3. grads uddannelse for kontrol af trykbærene Stanko malkemaskine anlæg til tre pattede rød dansk malkerace)))

://www.denstoredanske.dk/Erhverv,_karriere_og_ledelse/P%C3%A6dagogik_og_uddannelse/Skole_og_SFO/alumne?highlight=alumne

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-01-12 18:36

Super link. Jeg tænkte det nok - at en malkemaskine-chauffør og en alumne var noget inden for samme genre.

På Roskilde dyrskue, så jeg godt nok en malkeskine til geder af mærket "Alumne Knudsen" men tænkte ikke en skid over det, men nu faldt 10 øren...

HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-01-12 21:31

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-01-12 21:41

Det kan også være derfor, at de her Bajutter ser så glade ud og har hinter hår, måske er der også udviklet en enstrenget model, med variabel vaccum af Bumben.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-01-12 22:55

Hvor mange parvorter har en ged?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-01-12 13:48

Patvorter - naturligvis.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-01-12 14:45

Vi kan vel kun strække os til et par stykker, her kan der vel aldrig være tale om en bagpat, men kun en sidepat)))

MVBH
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-01-12 14:47

Sjovt nok, geder og midtjyske alumner er i besiddelse af et par.
Patterne hænger dog lidt mere på alumner end på geder..
Alle kender nok talemåden: Alumner har patter som sadeltasker til en Harley Davidson.
Hvis I ikke vil tro det, så kig i det Hæ’ske billedarkiv

HH

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-01-12 15:32

Denne meget seriøse debat, drejer sig kun om pæne " nyttepatter ", altså patter som yder fornøjelse og glæde for brugerne.

Disse grimme billeder af kamelagtige tilstande på HÆ´s krop er malplaceret her, hvis der havde været en lydfil med, havde han nok også lydt som en HD, som stod forkert i tændningen, og var borret op til 1350 kubik på en cylinder.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-01-12 16:01

OK! Så er myten omat hungeder kun har en pat hermed afkræftet. Det var oplysningen om gedemalkemaskinen "Alumne Knudsen" der satte gang i tankevirksomheden.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-01-12 16:33

Gad om vide DE der BB1 agenterhar holdt øje med os idag, montøren er blevet så tyst på det sidste, måske sniger han rundt med camutøj på ude i den mørke skov.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-01-12 16:54

Nu skal jeg jo ikke afvise at malkemaskiner af typen "Alumne Knudsen" også kan bruges til en enkelt pat -.jeg tror det sku’. Knudsen er begyndt at småsmile.

Hvem har dørst dænder - dronningen eller Knudsen ? Og her får sloganet “De gule sider” en helt anden betydning…

HH

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-01-12 17:52

På en måde har Xern, vel givet udtrykket "netbank" en bredere betydning.
Man skal ikke genere monarkens tænder, det syntes Princerne ikke godt om, så bliver det vist ikke bedre.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : bb1