/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
gode råd om køb af fladskærm?
Fra : osSso
Vist : 581 gange
50 point
Dato : 25-05-03 21:11

Jeg har brug for så mange råd som muligt angående køb af fladskærm. Begrænsningerne ligger dels på prisen og at jeg gerne vil have en 17'' + den skal være sort og flad (har en fin en der ikke er flad, der er bare ikke plads til den mere).
Jeg har kigget på edbpriser.dk på samsung syncmaster 171S black til ca. 4000, denne ser ud til at dække mine behov og samtidig passe i budgettet, men er det et OK køb til prisen?
En anden ting er om min computer i sig selv sætter begrænsninger?
Den er fra 1999, jeg prøver lige at skrive detaljer ned fra fakturaen, uden jeg ved hvilke der er relevante:
IBM DTTA 10.1 GB, 7200 rpm, AMD K6 II - 350 MHz, CPU, 64MB SDRAM - 100Mhz Bus Speed, grafikkort 3Dfx Banshee, 16 MB, AGP. Windows 98.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 25-05-03 21:20

Hejsa
Jeg kender ikke personligt den fladskærm som du omtaler men der har lige været en stortest omkring fladskærme (TFT-skærme) i Alt om Data No. 4 annoncen kan købes via nettet på http://www.aod.dk/articles/article.aspx?id=4602
I testen vandt 17" Samsungs Sync Master 172B til 5.949 og på 2'den pladssen kom 17" Acers AL 732 Silverline til 5.000
Testen omfattede Phillips Brilliance 170 S2 (4.700), LiteOn LitePanel 170 (3.495), Hercules ProphetViewer 920DVI (5.800), Fujitsu-Siemens S7 Silverline (4.999), BenQ FP776 (3.995), NEC MultiScan 1860NX (7.999), LG Flatron L1810B (6.999), Liyama AS 4612 UT (7.995) samt de førnævnte.
Fore seneste og billigste priser kan du prøve at kigge på http://www.edbpriser.dk

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-03 21:25

Der har været et par art. omkring fladskærme på Kandu før
1. http://www.kandu.dk/dk/spg/14966
2. http://www.kandu.dk/dk/spg/15960
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-03 21:30

Nu er det jo ikke det HELT vilde du har af hardware, men du burde kunne køre med det. Meeeeen jeg ville nu nok bruge pengene på at opgradere din eksisterende PC eller helt købe en ny/brugt... det er altså bare hvad jeg ville.
Søren

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-05-03 23:31

Jeg vil varmt anbefale denne skærm. Jeg har selv købt en 15 tommer:

Amitech 15" fladskærm har et skærmareal der i praksis svarer til en almindelig 17” skærm, men den har kun 1/3 af strømforbruget. Og pladsmæssigt fylder den naturligvis meget mindre end de klassiske pc skærme.

Amitech fladskærm har en fin opløsning og en god opdateringshastighed, og det giver dig et skarpt skærmbillede og en rolig grafik, selv når du bevæger musen hurtigt. Skærmen tilpasser sig automatisk til indstillingerne på din computer.

Det elegante og ultra-tynde sølv-design tager sig elegant ud på skrivebordet, og da både højttalere og strømforsyning er indbygget i skærmen, giver Amitech fladskærm dig optimale betingelser for at indrette en stilfuld computer-arbejdsplads.

2.799,-

Du kan finde deres hjemmeside her:

http://www.amitech.dk/

Med venlig hilsen
Frank

Godkendelse af svar
Fra : osSso

Dato : 28-05-03 22:57

Tak for svaret CLAN.