/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
eSATA??
Fra : Fijala
Vist : 777 gange
300 point
Dato : 10-12-11 15:06

Lang historie

Jeg har en Tvix Slim S1 mwdia afspiller beregnet til at sætte en intern HD i på max 2 TB.
http://www.dustinhome.dk/tvix-hd-slim-s1/product/5010465405 Fed lille afspiller der kan afspiller mere eller mindre alt.
Jeg mangler stadig hd da den ikke er kommet endnu. Men jeg har købt et kabel som dette
http://www.av-cables.dk/computer_kabler/esata_kabel/esata_hdd/hdd_power_over_esata_30_cable_1_m_5395_da.html
Når så min hd kommer er det meningen jeg vil hive den ud og ligge film over påsom ligger på min pc eller jeg henter dem på nettet og gemmer direkte på den hd via eSATA.
Det skal siges at jeg aldrig før har prøvet at sætte noget i eSATA stikket på min pc. Men i dag ville jeg lige afprøve det og jeg hev en lignende hd ud af mi NAS server og ville lige afprøve det. Så i med stikket men intet sker, der dukker ikke en hd op på min pc.
Hvad gør jeg galt hvis jeg eller gør noget galt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-12-11 15:37

Det er ikke nok med eSata kablet harddisken skal også have strøm.

Harddisken skal være tilsluttet eSata inden computeren startes.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-11 15:47

Men der står jo
Citat
To connect a SATA device to a PC with power over SATA interface.

Det kan man måske ikke, men hvad kan det kabel så bruges til.

Har prøvet at genstarte igen ændring.
Men er du sikker på at eSATA skal plugges i inden opstart, så er det jo ikke en konkurent til USB og Firewire

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 310 point
Dato : 10-12-11 15:53

Citat
Har prøvet at genstarte igen ændring.
Men er du sikker på at eSATA skal plugges i inden opstart, så er det jo ikke en konkurent til USB og Firewire

Jeg kører kun med eSata og har ingen harddiske i computeren og de får strøm eksternt.

Citat
Men er du sikker på at eSATA skal plugges i inden opstart
JA!

Citat
så er det jo ikke en konkurent til USB og Firewire
de kører noget hurtigere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-11 15:57

Lyder fair nok men hvad vil de så med det kabel.
Citat
http://www.av-cables.dk/computer_kabler/esata_kabel/esata_hdd/hdd_power_over_esata_30_cable_1_m_5395_da.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-11 15:58
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-12-11 16:09

Det er vel som de beskriver, men jeg bruger ikke det kabel. Iøvrigt skulle du kunne se harddisken i diskhåndtering.

http://peecee.dk/upload/view/239939

http://peecee.dk/upload/view/244257

Disse kan også tilsluttes som USB

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-11 16:17

Hvis det er som de beskriver så hedder kablet jo også.

Citat
To connect a SATA device to a PC with power over SATA interface

Ferfir var jeg nemlig af den opfattelse at den kunne uden. (kablet var nu også billigt.)

Grunden til at jeg er ked af at skulle have en docking station er at slippe for besværet med at skulle demontere den i den skuffe der sidder i mediaafspilleren, så det lette var jo at sætte et eSATA kabel i uden videre dikkedarer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-11 16:17

Og jeg kan ikke se hd i diskhåndtering, så jeg vil tro det er strøm der mangler.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-12 17:31

Tak for svaret bentjuul. Det kom ikke til at virke og det ender nok med en hub eller lignende.