/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
VHS-Camcorder, indholdet til computeren
Fra : mborre
Vist : 308 gange
50 point
Dato : 05-12-11 13:01

Jeg har et lidt ældre VHS kamera fra JVC. Det brugte nogle små bånd til VHS-optagelserne. Jeg har nu en del af disse små bånd liggende men jeg kan ikke se hvad der er på. Jeg skal enten bruge en oplader til batteriet til mit kamera, da der er en lille skærm på kameraet som ville kunne vise hvad der er er på båndet. ELLER en æske man putter båndet i så det for samme format som de STORE VHS bånd, og altså kan afspilles på en almindelig VHS-afspiller. ELLER en strømforsyning som passer til det førnævnte kamera, så man kan bruge det uden brug af batteriet. Er der nogen der har een af disse tre ting? VHS-kameraet hedder VHSC GR-FX10EG
MVH Martin.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-12-11 16:55

Hvis du bruger VHS-C bånd, så burde du også have anskaffet en addaptor casette for længe siden.
Herved ville du have mulighed for overspilning.

Det kan godt overspilles til PC, så det kræver en såkaldt Video-grapper.
Men hvorfor så ikke tage skridtet fuldt ud, anskaf en DVD recorder med harddisk. - Her kan du overspille videoerne til digitalformat, redigere det og lægge filmene ud på DVD.