/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Teksten til godnat-sang
Fra : dynamicduo
Vist : 8320 gange
200 point
Dato : 03-12-11 16:34

Da jeg var lille, var der en bestemt godnatvise, der blev sunget - kan ikke rigtigt huske teksten.. Har spurgt min far (min mor, som ellers ville vide det, er her desværre ikke mere), og han mener, det er noget fra hakkebakkeskoven og bidrog i dag med et nyt vers, han pludselig kunne huske. Jeg ville rigtigt gerne kende hele sangen, hvor den er fra og sårn.

Det første vers går:

Sov nu, lille du
Dynen får du over
Alle mus i dette land
Ligger nu og sover

Andet vers min far pludselig diskede ud af ærmet i dag lyder:

Sov nu, lille du,
Sov en lille smule,
Ræven ligger også nu
Og sover i sin hule

Jeg synger den for min datter, men må godt nok bluffe en del. Melodien er jeg heller ikke sikker på, enten minder den meget om "lul lul rokken går" eller også er det den samme?

Er der nogen, der kan hjælpe mig? Har googlet løs uden resultat - måske fordi teksten er forkert?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 03-12-11 17:18
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-11 17:31

Jeg er enig i at det ikke er Hakkebakkeskoven.

Melodien er også sådan jeg husker den- og de 2 vers ser for mig rigtige ud.

Jeg kan så ikke huske flere-

Men jeg synger og synger- måske den dukker op

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-11 18:17

den fra Dyrene i Hakkebakkeskoven ligner meget:
(skulle efter søgning være denne)
Sov sødt lille mand
månelyset strømmer
Hver en mus i dette land
ligger nu og drømmer
Sov trygt og ha det rart
Sov du kære væsen
Ræven sover også snart med
halen under næsen.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 03-12-11 18:24

smuller54, du havde ikke behøvet søge, du kunne da bare have læst i mit link

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-11 18:27

ok-

Jeg mente jeg havde kigget igennem, det var nu heller ikke fordi jeg søgte på den. Men jeg kom forbi et sted, da jeg søgte efter den anden

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 04-12-11 11:57

Det er lidt svært at høre/forstå ordene - men melodien har du her

http://www.youtube.com/watch?v=9BoDLH-iSUw&feature=related

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 04-12-11 12:01

Forresten så hedden den Klatremus' vuggevise