/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Ny måler
Fra : nomore
Vist : 1212 gange
139 point
Dato : 02-12-11 22:55

Kan den bare lukke for strømmen = uden at springe en sikring/ eller slå RELÆ´et.
Fik ny måler for en? måned siden, og 3 gange har den lukket alt mit EL ned?
Og det hele GENSTARTER bare igen - som var det en PC der fik sort skærm.
---
Første gang, der kostede det mig en harddsik/ plus lidt løst der lige kørte på EL.
IKKE for pengene´s skyld, men mere om det er noget man BARE skal forvente
ELLER måske BARE en defekt MÅLER.
Har aldrig oplevet det før, med mere eller mindre samme strømforbrug.

Med mindre jeg smider et svejs-apperat på samme stik...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-11 23:00

Hvis det er en af de nye fjernaflæste målere kan den godt lukke for strømmen, hvis den har gjort det uden varsel fra el selskab er det da en fejl!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-12-11 23:10

Citat
hvis den har gjort det uden varsel fra el selskab er det da en fejl!

NY MÅLER.....??????????????????????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-11 23:16

Nyt kan da os fejle!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-11 23:17

Fik sat på i januar, den er da egentlig smart, man kan gå på el selskabet side og se forbrug/aflæsning

Accepteret svar
Fra : ara

Modtaget 149 point
Dato : 02-12-11 23:42

Du skal ringe til dit energiselskab og bede dem om at udskifte måleren.

Jeg syntes nu det lyder mærkeligt at elmåleren slukker for strømmen.

Hvad hedder dit selskab som leverer strømmen?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-12-11 03:14

Det har jeg sku aldrig hørt at måleren kan fjernstyres og slukke for strømmen
1 det kan selvfølig være en løs forbindelse eller en defekt måler
2 kan det være midlertidig afbrydelser i ejendommen eller længere ude i systemnet dette kan du få oplyst hos dit el selskab

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-11 09:00

Citat
Det har jeg sku aldrig hørt at måleren kan fjernstyres og slukke for strømmen

Det har du så hørt nu, de kan slukke for srømmen fra el-selskabet hvis man ikke har betalt!

Men det da ikke sikkert det er så moderne alle steder!

Det at den er slukket kan jo være en fejl fra el selskab, som er kommet til at afbryde, hvis de da kan det hvor du bor

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-12-11 09:56

Hvilken elselskab bruger dem.?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-11 10:32

Seas-NVE

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-12-11 11:18

Har lige talt med en af montørene for elselskabet og griner sku endnu i de gamle fjernaflæsning målere kunne det teoratisk godt lade sig gøre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-11 11:25

Citat
griner sku endnu i de gamle fjernaflæsning målere kunne det teoratisk godt lade sig gøre

og det kan det endnu efter hvad montøren der satte den op fortalte, hvis ikke, er han fuld af lyv!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-11 12:57

Det er ikke helt forkert hvad han har fortalt
http://peecee.dk/uploads/122011/seas-nve1-2.png

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-12-11 20:52

Citat
Det har jeg sku aldrig hørt at måleren kan fjernstyres og slukke for strømmen
1 det kan selvfølig være en løs forbindelse eller en defekt måler
2 kan det være midlertidig afbrydelser i ejendommen eller længere ude i systemnet dette kan du få oplyst hos dit el selskab

Ved ikke om de kan LUKKE for strømmen (kan de sikkert),
men det var i forbindelse med/ efter stormen, 'engang før' og har ikke oplevet det siden.
Så mon ikke det bare er en fejl på deres forsynings net.
--
Måske en billist med en frekvens, der forstyrrede min måler?
Altså hvis den/ måleren kan fjernbetjenes??
---
Prøver lige at overbelaste el-fidusen til max, og ser om den ikke springer en sikring,
eller slår relæet - ellers må jeg have fat i el-forsyningen.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 12-12-11 21:05

Det er rigtig nok at e-lselskabet kan slukke for måleren og de kan også fjernaflæse de nye måler , man kan faktisk købe en fjernaflæser hos sit elselskab så man ikke skal ud til måleren og kikke hvad den står på...... Vi bruger også den slags måler i Energi midt's område hvor jeg arbejder......

Bassebo....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-12-11 21:56

Her behøver man ikke købe en fjern aflæser, man logger bare på deres hjemmeside!
Så kan man se forbruget time for time.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-12-11 19:43

Det må være en FEJL på deres NET
sidst der blæste LIDT gik strømmen igen......

Overbelastede skidtet og DEN SLOG ? AFBRYDEREN = men ikke sikringen.
Der sidder en 10AMP i dåsen = gammel flaske sikring
------
Jeg gav ? sikringen et forbrug på omkring 5000Watt / på en 10AMP sikring
men den sprang ikke.
KUN ??? HFI (knappen) der røg ud, og skulle genstartes
-------
Tør man kortslutte et strøm-udtag ?? for at se om den knalder sikringen
Syntes det er mærkeligt som den/ det opfører sig på`?
Har haft huset og installation i 15 år, men først nu jeg har problemer
dvs: siden NY måler = som vel ikke har noget med sikringer og andet at gøre = ELLER

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-11 22:06

Pas på med at lave for mange "unoder" med strømmen, lige pludseligt futter legningsnettet af og det kan jo føre mere med sig!

5000 W er vel i overkanten efter ohm's lov, så er det ca 2300 W til en 10 amp sikring

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 10:37

Nå har du fået brændt hytten a'?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 23:02

prik-prik

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-12 14:32

og hva' med at følge op på gamle ? ja jeg spø'r bare!
2 01-02-12 50 Rynker (12) Naturpleje
3 30-12-11 11 Ø_hh hvad sker der _ lige. (7) Andet hardware
4 29-12-11 11 Trafik, pas på (9) Smalltalk
5 22-12-11 11 Et par lydbøger. (7) Smalltalk
6 20-12-11 11 Fjæsbog (20) Kandu.dk
7 02-12-11 139 Ny måler (19) Andet hus og have
8 24-11-11 11 http://www.kandu.dk/tip21870.aspx (5) Håndarbejde
9 08-11-11 10 PC til USB - DISK (8) Andet hardware

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-02-12 23:50

Citat
5000 W er vel i overkanten efter ohm's lov, så er det ca 2300 W til en 10 amp sikring

Næ: jeg tror jeg har den endnu
Citat
ja jeg spø'r bare!

Du giver vel aldrig OPPPPPPpppppppppppppppppppppppppPPPPPPPPP
men spørg bare LØS
Citat
prik-prik

Hedder det ikke en PM på kandu´sk......?

OG JEG HAR IKKE FÅET ET SVAR JEG KAN BUGE TIL RET MEGET

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 20-02-12 23:51

Tak for svaret ara.
EN vi´s bruger vil gerne have jeg LUKKER mig ned......
SÅ og så videre får du lidt::::

Kommentar
Fra : Klaudi