/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fejlkode på Skoda fabia 1.4 v8 AQW
Fra : Cyberworld
Vist : 1634 gange
500 point
Dato : 02-12-11 17:00

Den giver mig en fejlkode som hedder P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1). Min MAP føler fejler ikke noget, lambdasonde 02 sensor fejler ikke noget ingen utætte slanger. Nogen som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 02-12-11 17:39

Hvordan viser fejlen sig rent praktisk under kørsel ?

Fejlen betyder på mere jævnt dansk, at motorstyringen har besvær med at tilpasse (trimme) benzin mængden til den luftmængde motoren tager ind.
Det kunne være en revne i manifolden eller en utæthed EFTER luftmængde/MAP måleren, så den ikke måler den faktiske luftmængde der kommer ind.
Det kan også ske, hvis man har fjernet luftfilteret og der kommer mere luft ind end styringen er mappet til.
Det er også hvad mange oplever, når de sætter et sportsfilter på i stedet for standard filteret.
Så kan styringen så at sige "ikke følge med" luftmængden.

Jeg mener også du kan få samme symptom, hvis luftfilteret helt enkelt trænger til at blive udskiftet.
Hvis ikke det har været udskiftet, er det i al fald et rigtig godt sted at starte.

Kommentar
Fra : Cyberworld

Dato : 02-12-11 20:26

Fejlen kommer nogen gange lige efter den har kørt 100 meter, og andre gange kommer den efter 80 km. Men jeg har haft indsygningsmanifoldet af da jeg skiftede topparkning men det er 6000 km siden og det er først nu den er kommet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-12-11 20:49

Citat
Skoda fabia 1.4 v8 AQW

ÅRGANG?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-12-11 20:58

Citat
sensor fejler ikke noget ingen utætte slanger

Ny bil.
http://www.gratisimage.dk/image-1591_4ED92DC0.jpg

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 02-12-11 22:10

Fejlen kan godt opstå senere.
Man kan forestille sig at manifolden er blevet løs eller pakningen langsomt er blevet mere utæt.

Jeg synes i al fald du skal undersøge det grundigt, i stedt for at holde dig til at du HAR pillet med det for 6000km siden.
Personligt har jeg gennem mange år lært at mistænke fejl jeg selv begår, hvis der opstår problemer efter jeg har sidst har pillet på min egen bil.

Kommentar
Fra : Cyberworld

Dato : 02-12-11 22:36

Den får nye parkninger igen og undersøger indsugningen og så vender jeg tilbage :0)

Kommentar
Fra : Cyberworld

Dato : 29-01-12 16:59

Det var udstødningsmanifold som var utæt