/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Svigerinde
Fra : ehtrod_n
Vist : 926 gange
500 point
Dato : 28-11-11 19:24

Godaften alle I kære venner her på Kandu jeg kommer lige med et meget tør og kedelig emne, men jeg håber, at der er nogen der lige har lyst til at give mig et svar på mit spørgsmål.

Min elskede bror døde meget pludseligt, for to år siden, han havde selv et it firma, hvor han havde lejet kontorlokaler i kælderen i vores fars hus.

Nu er så min søde gamle far kommet på et dejligt plejehjem, og fraflyttet hans hus.

Den weekend, hvor min søster og svoger og jeg flyttede vores fars møbler til hans plejebolig, meddelte min søster, at de ville tage alle de faste skabe ned i min afdøde brors kontor i fars kælder.

Hvor jeg sagde, at de skabe skulle de bare lade stå, fordi at det ville se grimt ud når fars hus skulle sælges.

Min søster blev meget vred og sagde, at det var vores afdøde brors kone (svigerinde) der havde givet dem lov til at tage dem ned.

Vores svigerinde mødte da også op på adressen, mens at vi flyttede fars ting, hun havde selv en nøgle til hendes svigerfars hus, hun tømte alt det hele i kælderen, men havde hun ret til det når vores bror har været død i to år?

På forhånd tusinde tak og forsat rigtig god aften.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-11-11 19:35

Det handler ikke om jyra, men om kvindsind.
Det er der ingen normale mennesker, som forstår sig på. Du vil ikke få et svar her i kandu, som bringer dig fred i sindet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-11-11 19:37

Citat
meget tør og kedelig emne

Men

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-11-11 19:40

Familie -skidt?

har været turen igennem/ flere gange?

+

Det gik NÆSTEN som beregnet = BALLADE

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-11-11 19:53

Hvem har sat skabene op og bekostet dem og deres opsætning?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-11-11 20:14

Når det handler om arv og det at dele familiemedlemmer imellem, så er det noget, der ofte giver splid i familien.

Er det dét værd? Jeg forstår godt, hvis du føler, at din svigerinde og din søster handler henover hovedet på dig, og det skal du måske tage en snak med dem om. Din far lever endnu. Er han klar nok i hovedet til, at I også kan inddrage ham i dette?
Umiddelbart vil jeg jo synes, at din svigerinde er arving til de ting, din bror havde i kælderen, og hvis din far har ladet hende have nøgle dertil, så tror jeg ikke der er noget problem. Jeg kan ikke forestille mig at huset falder væsentligt i værdi, fordi man piller nogle skabe ned i kælderen. Er det fordi, din søster gerne vil have de skabe?

Overvej om dette er noget, du virkelig vil kæmpe for - og blive uvenner over?
Jeg læste lige din profil:

Citat
Gør dine fjender til dine venner!! Størstedelen af mennesker i dag opfører sig som om, de har glemt at livet en dag stopper. Ingen af os ved, hvornår denne dag kommer, ingen ved om vi oplever dagen i morgen! Så vær sød at fortæl alle de mennesker du elsker og syntes om, at de er specielle og vigtige. Fortæl dem det inden det er for sent, det kan være for sent inden vi får set os om!

Det er kloge ord

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 28-11-11 20:51

Svigerinden har via manden været med til at betale for de skabe, men om det er rimeligt at hun først henter dem to år efter, kan jeg ikke svare på.

Kan i ikke få svigerinden til at male kælderrummet, så det fremstår pænere efter nedtagningen, af skabe, det må da være det mindste hun kan gøre, efter at have lagt beslag på rummet to år efter mandens død

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 28-11-11 21:26

Jeg ser lige at du skriver "min elskede bror døde meget pludseligt"

Mon ikke at din bror ville have sat pris på, at du bevarede et godt forhold til hans kone?

Hun var trods alt hans valg i livet.

Godkendelse af svar
Fra : ehtrod_n

Dato : 28-11-11 21:34

Tak for svaret Nordsted1.