/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
peter plys broderi mønster
Fra : maafrandsen
Vist : 2401 gange
350 point
Dato : 22-11-11 20:47

hej...s jeg har fået den ide at lave en uro over sengen til min lille søn, og som resten af værelset, skal det være med peter plys og hans venner, jeg vil lave den i perler, og skal derfor bruge nogle broderi mønster... tænkte om nogle herinde kan hjælpe mig...s

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-11-11 20:55

Tænker du rørperler ? eller hvordan ?

Hvis du skal lave den i rørperler, som skal smeltes sammen, kan du bruge en malerbog:

http://www.peterplysonline.dk/Malebog/Malebog_s1.htm

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-11-11 20:57
Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 22-11-11 21:03

skal være i alm rørperler, og ja kan nok bruge alm billeder, men kunne godt tænke mig, det på den anden måde, men må se om det kan lade sig gøre...s

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-11-11 21:06

Citat
skal være i alm rørperler, og ja kan nok bruge alm billeder, men kunne godt tænke mig, det på den anden måde, men må se om det kan lade sig gøre...s

Jeg har kigget på broderimønstre og de er ikke gratis, dem jeg kunne finde- dvs. man køber dem med garn osv. Så det bliver dyrt. Men måske andre kan finde nogle

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-11-11 21:10

på denne side er der nogle, men de er ikke alle aktive- du kan prøve dig frem,

Tiger eks. er OK

http://xs.houseofkats.com/free-agulha.html

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-11-11 21:27
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-11 21:31

Måske du kan bruge disse billeder

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=390364645936

Men ellers er det som Smuller54 siger, det koster - der er eneret på de billeder

Du kan søge videre herfra

http://www.google.dk/#pq=winnie+the+pooh%2Bembroidery&hl=da&cp=39&gs_id=1w&xhr=t&q=winnie+the+pooh%2Bembroidery+cross+stitch&pf=p&sclient=psy-ab&source=hp&pbx=1&oq=winnie+the+pooh%2Bembroidery+cross+stitch&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=2671d70d4dd9b62c&biw=1536&bih=660

Jeg må sige, jeg kan ikke se uroen for mig, så det er lidt svært at søge--- kan babyen se figurene når den ligger ned, eller der det kun lige en tynd bund af figurene?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-11 21:34

Øv det link viste ikke rigtigt, og nu kan jeg ikke finde det igen, måske du så kan bruge dette

http://www.stitchability.co.uk/disney_winnie_the_pooh_cross_stitch_kits.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-11 21:36
Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 22-11-11 22:21

tak for jeres hjælp indtil nu...s nordsted1 man hænger pladerne vandret, så de kan ses nedefra...s

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-11 22:23

Citat
man hænger pladerne vandret, så de kan ses nedefra

Smart nok, ellers gav det ingen mening.... mange har lavet uroer hvor barnet kun kunne se en smal strimmel af bunden

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 22-11-11 22:26

ja du har ret, ser godt ud for os der står op, men ik meget barnet får ud af det...g

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-11-11 23:34

maafrandsen? ja, det må hun.
undskyld, men jeg ku ikke lige la vær.
skaldet være af plasticperler?
ideen med peter plys er rigtig dejlig, ham kan man kun holde af.
jeg kunne tænke mig at komme med andre forslag, for hvis det nu ikke lykkes at finde det, du har tænkt på.
en gang var der noget, som hed flensted mobiler. de var ret spændende og dyre. som ide kan de sagtens kopieres.
selv har jeg lavet med små filtkugler (kan købes). jeg sender dig gerne et foto, da den blev ret god også iflg. moderen. jeg ved ikke, om man kan sende fotos herinde, måske i den private "zone".
du kan også tage billeder af din familie (har du et digitalcamera?) og lade dem svæve rundt.
kender du textil fotopapir? når først bamsen er sat på stoffet, er det nemt at folde det, som du ønsker. ja, det var en lang smøre, som ikke kom til at handle om rørperler. håber det er ok.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-11-11 23:38

http://www.flensted-mobiles.com/87/ ,

bare for en ordens skyld.
kan du ikke se pp for dig med alle vennerne svævende omkring sig.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-11-11 08:06

Citat
jeg ved ikke, om man kan sende fotos herinde

Du kan lægge billedet her: http://www.peecee.dk/
og så vedhæfte linket i denne tråd.

Så får alle vi andre også glæde af det

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-11-11 08:39

I øvrigt kan du måske få hjælp på www.rokken.dk
Jeg har selv lige været heldig at få en strikkeopskrift dér.
Der er mange hjælpsomme mennesker dér også

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-11-11 08:41

Måske kan du på rokke.dk spørge om der er nogen, der har mønsteret til denne:
http://www.korssting.dk/shop/broderi-disney-peter-12007p.html

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-11-11 18:23

aldrig om jeg lover at sende billeder til kan du mere. da jeg ikke er den dybeste ske i skuffen, har jeg nu siddet 1 time og sytten min. og jeg kan bare ikke finde ud af det der med peecee. det nemmeste (for mig) ville være at have en mail adresse. det kan jeg i det mindste finde ud af. og jeg vil så gerne.
det er det med fil navnet, som volder besvær. der står uro 1.jpg. og det kommer jeg jo ikke langt med.
kigger ind senere i aften.

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 23-11-11 20:10

sikke mange gode ideer...s men det skal være peter plys....s og aasenissum jeg har lige oprettet mig hos rokken, venter på de godkender mig så jeg kan høre om der er nogle der kan hjælpe mig...s for det er lige den som pifo har fundet frem jeg rigtig godt kunne tænke mig...s men alt hva man kan købe med perter plys, er med garn og det hele til, og så bliver det jo noget dyrt at lave den....s

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-11-11 22:08

Endnu en idé:

Send billedet til mig - så laver jeg det om til et broderimønster.

Så sku´dén ged vær´ barbér't

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 23-11-11 22:58

hej camillamoster. det lyder jo næsten for nemt...s men det tilbud tager jeg gerne imod....s skal jeg bare finde nogle billeder og sende eller hvad... men jeg er måske lidt besværglig for skal bruge ca 7-8 stykker.... og hvis du vil hvortil skal jeg sende billederne...s

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-11-11 23:29

ged eller ej, du er i gode hænder hos camillasmoster.
og pifo, peter plys eller ej, han kan jo laves i utallige variationer og stadig være peter plys.
jeg tror nok, vi vil glæde og til at se det færdige resultat på peecee.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-11-11 06:13

aasenissum har lavet en meget fin uro, og har sendt billederne til mig,
dem har jeg lagt ud her:

http://peecee.dk/upload/view/337950

http://peecee.dk/upload/view/337951

måske kan maafrandsen få inspiration herfra også

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 24-11-11 13:49

der er en trold, som rumsterer . peecee vil ikke vide af mig. den kører et lille stykke tid og så fik den kvalme.
meen, jeg er her lidt endnu, meeeeget lidt. man skal ind og skrive under på den nye lejekontrakt, nemlig. så jeg er smuttet for nu.

Kommentar
Fra : AnneMBS

Dato : 28-11-11 18:53

Der er en hjemmeside der kan bruges til at lave broderimønstre.. Der kan du lægge et billede ind, som laver billedet om til pixel, der derved bliver til et broderimønster.. Denne er gratis.. Ser lige om jeg kan finde linket igen..

Noget andet du kan gøre er også at bruge filen der følger med til Photopearls.. Den gør det samme, men det koster bare penge..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-11-11 22:36

maafrandsen - jeg vil stadig godt lave dem.

Jeg laver også Plys billeder, men på en helt anden måde - fandt selv på det.

Jeg sender min mailadresse til dig i et Privat indlæg, så kan du sende billeder via den. 10 Mb er maksimum, jeg kan modtage. Kommer liiige med et billede af det om snart, igå'.

Taaark søde Aase .......... ny lejekontrakt??