/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
rengøring af persienner
Fra : jbg
Vist : 714 gange
50 point
Dato : 24-05-03 15:41

Persienner
Hjælp, hvordan rengøre jeg lettest mine persienner?
MVH Jens

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 60 point
Dato : 24-05-03 15:45

Hej jbg - Kandu er leveringdygtig i næsten alt og har en god søgefunktion ( øverst oppe i højre side af billedet ) hvor der er mulighed for at søge under alle emner og kategorier - og en enkelt lille søgning på ordet "persienner" og "rengøring" gav dette tip som en bruger før har delt med os andre - læs det her : http://www.kandu.dk/dk/tip/3057

Måske det lige er måden for dig .....

Karina

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 24-05-03 15:49

Hej jbg

Har du ikke et badekar så er det ikke noget problem vel
Så en god sjat ajax, og lægge dem i blød, så skal du se de bliver som helt nye,og du bliver helt

mvh.swarn

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 24-05-03 15:52

OK, havde ikke lige set søgemenuen, tak for det.
Har ik noget badekar, men en bruser kan vel gøre det!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-05-03 15:54

Ja, kan man ikke lave en balje/spand vand med den blanding der foreslås i tippet jeg henviser til og så med en blød børste opnå noget nær samme resultat ... en skam du ikke har et badekar.... det er nok det nemmeste

Karina

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 24-05-03 16:25

Hej Jens

Hvis du ikke har et badekar, så har jeg et andet tip, det kræver lidt plads på badeværrelset, eller en altan eller anden mulighed, for at gøre det udendørs.
Et stykke tagrende i plastik, i persiennens bredde, påsættes plastender med silikone, fyldes med vand, og jeg Ariel eller Biotex, eller hvad man nu foretrækker. Så får du flotte persienner, med rene snore. Jeg har sådan en hjemme "strikket" persienne vasker, og den fungerer fantastik, og tager næsten ingen plads op, når den ikke er i brug.
Hilsen Stormfeldt

Godkendelse af svar
Fra : jbg

Dato : 24-05-03 16:29

Tak for svaret Fnollerpige.