/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Golf 2 opgraderet med ABS???
Fra : micnielsen
Vist : 393 gange
38 point
Dato : 24-05-03 13:21

Kan jeg umiddelbart opgradere min golf 2 1988 1,3 cl(uden ABS) med bremser fra min GTI 1990(med ABS)???
Er det for stort et arbejde, og er det lovligt???
Jeg tænker først og fremest på elektronikken!!!

(har givet resten af mine point på dette spørs)

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 38 point
Dato : 25-05-03 09:29

Det bliver et meget stort project, da det næsten er hele ledningsnette du skal skifte, også indstrumenter da du skal have ABS lampen med. Du skal også til at flytte hjulnav, da det er der sensoren sider i. Ikke nok med det så skal du jo også trække nye bremse rør, men det er jo det mindste del af det. Og der er også lige det at du skal ind til told og skat og betale afgift, da den bliver ændret til en dyre model, men du kan kontakte din lokale toldregion og få en forspørgelse blanket og høre hvor stor afgiften bliver. Til sidst ville jeg nok også høre hvad de siger ved statens bilinspektion.

Godkendelse af svar
Fra : micnielsen

Dato : 27-05-03 08:38

Tak for svaret geu.