/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
systemoplysninger
Fra : Dieter
Vist : 984 gange
100 point
Dato : 12-11-11 16:53

Hasr købt ny PC.
Hvordan finder jeg frem til systemoplysninger. så som RAM, Processer osv. ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-11 17:03

Højreklik på Computer og vælg Egenskaber

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-11 17:06

eller

Speccy will give you detailed statistics on every piece of hardware in your computer. Including CPU, Motherboard, RAM, Graphics Cards, Hard Disks, Optical Drives, Audio support. Additionally Speccy adds the temperatures of your different components, so you can easily see if there's a problem!

http://filehippo.com/download_speccy/

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-11-11 17:49

Når man køber en ny PC, så følger der da informationer med, i form af brugsforvirring og fumleanvisning.
Der er det beskrevet, hvad papæsken indholder!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-11 18:32

En mere, freeware nederst på siden

SIW - System Information for Windows
http://www.gtopala.com/siw-download.html

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-11-11 00:25

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Højreklik på Computer og vælg Egenskaber

Klaudi glemte at skrive at når du har trykket på egenskaber så vælg enhedshåndtering. Her er alle oplysninger om din computers indhold.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 13-11-11 08:03

det har du vel fået at vide da du købte den eller købte du katten i sækken!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 13-11-11 13:02

Beklager. Men jeg er ikke med.
Sagen drejer sig sådan set om følgende.
Jeg har købt en ny Packard Bell D4785NC.
Jeg vil pøve at erstatte Windows office packen 3 med office packen 7.
Når jeg prøver at gøre det kræver overføresålses programmet at der er instaleret service pak 3.
Nu har jeg prøvet at installere office packen 3. Får dog en melding om. At der skal være en anden hardware platform på PC´en.

Det bliver jeg ikk klogere af :)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-11-11 04:48

Citat
Jeg vil pøve at erstatte Windows office packen 3 med office packen 7.

Passer pakken til dit system = hvis din pc er 32 bit, kan du ikke installere en 64 bits office
Men det kan du se i programmet SIW
Citat
instaleret service pak 3

Samt du skal hente den rigtige udgave af SP3 = 32 eller 64 - samt sproget skal være det samme

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 14-11-11 09:50

Til nomore:
tak, det vil jeg undersøge nærmere. Har selv har haft lidt mistanke om at jeg ikke er opmærksom nok på det du nævner.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 14-11-11 11:54

SIW, det er da vist et betalingsprogram.
Findes der virkelig ikke andre måder at finde sine systemoplysnger på ?
Det kunne jeg da min gamle Windows xp. Men denne PC er gået ned

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-11-11 13:24

Kig lige her, SIW er os GRATIS!
http://www.kandu.dk/spg159034.aspx#1828837

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-11-11 13:25

Citat
Findes der virkelig ikke andre måder at finde sine systemoplysnger på ?

Jo da, kig i tråden, det står der

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-11-11 08:20

Nu blir' det jo svært at finde dem, så skal du jo i butikken og låne pc

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-11 15:55

Har du ik fået oplysninger nok!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-11 17:09

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 10:51

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 23:13

prik-prik

Kommentar
Fra : webm

Dato : 02-05-12 16:58

Manden er gået i HI

Eller også er han i færd med at grave have med sin gravhund...