/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vinduespudsning bedste metoder.
Fra : vagn2901
Vist : 914 gange
100 point
Dato : 11-11-11 07:42

Hvordan pudser man bedst og nemmest vinduer i en alm. villa.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 11-11-11 07:49

Her kan du se nogle forskellige metoder. http://www.youtube.com/watch?v=7Wq_6iBxygM&NR=1

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-11-11 08:49

Jeg tager nogen gange lidt sulfo i en balje blandet med en skvat eddike også en klud vaskede alle vinduerne rene tørrede vinduerne efter med avis papir så bliver de fine og blanke...Men nu har jeg købt et sæt med skraber vindues sæbe og en svaper til at rengøre vinduerne med også til sidst en fiber klud så skinner vinduerne de er købt hos et vindues firma som sælger de ting .

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-11-11 10:14

Sulfo og et lille skvæt salmiak, sidstnævnte eliminerer eventuelle striber fra skraberen.
Og helst på "koldt glas", hvis solen står lige på kommer der garntrisse striber.

Tør bundlisten ordentligt af udendørs, den bliver ødelagt af sæbe.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 11-11-11 11:33

En spand vand med et lille skvæt opvaskemiddel og et større skvæt salmiak. Så en svamp på en stang, første vindue vaskes og vandet skrabes af med en skraber. Efterfølgende ordnes kanterne med et gammelt viskestykke. Og så videre til næste vindue. Er ruderne meget snavsede, så vaskes de alle først, derefter tages de 1 ad gangen og vaskes igen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-11-11 14:00

Bedste metode er at afmontere glasset og komme det i et ultralydrensekar.

Nemmeste metode er at lade snavset regne af ved næste byge med god blæst.

Resultatet bliver vidt forskelligt. Man kan ikke få det nemmeste og bedste på en gang.

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 11-11-11 14:51

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-11-11 17:15

Selv tak og god weekend.