/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Golight blu Philips Lux?/blådioder?
Fra : rudik
Vist : 1349 gange
65 point
Dato : 10-11-11 22:34

Hej kanduere...
Damen og jeg overvejer at investere i en go light blu energi terapi dims fra philips. Da vi tror på at det har en effekt, og vi begge godt kan blive lidt tvære og sure her i vinter halvåret. Men det der undre mig er, at jeg ingen steder kan læse hvor mange lux denne dims udstråler i forhold til de andre lysterapilamper fra philips.
Er der nogle her der kender svaret, og evt. har gode erfaringer med disse "lamper"? - Jeg kan godt frygte at den lille dims, sender blåtlys, men at det ikke har en pind at gører med D vitamin,sollys og hokuspokus at gøre, men altså bare blå dioder. :P

Lys dimsen -> http://www.philips.dk/c/light-therapy/golite-blu-genopladelige-internationale-adaptere-hf3330_01/prd/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-11-11 01:24

Lampen skulle have en effekt på psyken, og mindske risikoen for en vinterdepression. Om det er rigtigt har jeg ikke megen begreb om, men jeg kender da en psykiater, som tror på det.

Den har næppe nogen målelig effekt på D-vitamin nivauet. Det påstår Phillips vel heller ikke.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 11-11-11 16:32

okay, så udfra dit svar transor, er den ikke pengene værd

Accepteret svar
Fra : dkwM327

Modtaget 32 point
Dato : 11-11-11 17:03

Hej rudik.

Da mennesker blandt meget andet, er nogle underlige "rovdyr" som bland andet forsøger
at udslætte sig selv, og alt andet liv på Jorden, så er det også vanskelige at afgøre om sådan noget "blålys" som du omtaler, virker på dig og din kone.

Jeg kan nævne dig et andet eksempel som "KAN" lyde lidt mærkeligt, med mindre man tror på,
at tro kan flytte bjerge.

Eksempler er: At min kone i lang tid, ( det vil sige i flere år) og meget tit fik mere eller mindre krampe i sine ben om natten.

Så hørte hun at der var et gammelt husråd der fortalte, at det kunne hjælpe at binde en uldtråd
om hver af anklerne, før hun gik i seng, og så tage dem af igen om morgenen.

Og nu har hun - måske på grund af uldtrådene - i ca. 2 måneder været helt fri for disse krampeanfald.

Så det er faktisk op til dig rudik om du vælger "blålyset" til eller fra.

mvh.
DkwM327

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 16-12-11 16:10

Tak for svaret dkwM327.