/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bremselys tænder for bag blinklys.
Fra : ashkan
Vist : 607 gange
200 point
Dato : 10-11-11 10:27

Hej
Jeg har en peugeot 307 sw. Når man bremser, tændes for blinklyset, og når man bruger blinklyset tændes for bremselyset. Det er kun i venstre side af bilen, dette sker. Er der nogen her, der ved hvad fejlen kan være? (Muligvis fugt eller andet?)

Kommentar
Fra : myg

Dato : 10-11-11 10:28

Har du tjekket om der er gået en sikring? Det kan nemlig godt give uorden i systemet

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 10-11-11 10:38

Dårlig stelforbindelse!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-11-11 11:37

Det plejer og være dårlig stelforbindelse når den fejl opstår,som Klaudi siger. Det er let og tjekke det. Lav en ledning der går til stel og prøv dig frem.
alimak

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 10-11-11 11:53

jeg har undersøgt sikringerne de var alle sammen itakt

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 10-11-11 12:07

Jeg har tjekket og åbnet lygteskålen. Den fungerer nu korrekt. Men det har jeg prøvet flere gange og efter et par timer er den gal igen. Det kan godt være at det er dårlig stelforbindelse. Hvor og hvordan kan jeg rette op på det?

Godkendelse af svar
Fra : ashkan

Dato : 10-11-11 12:25

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-11-11 12:27

var så lidt

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-11-11 00:45

Du kan begynde med at rense stikkene med en spids skarp kniv, da det ofte er ir, der forårsager problemet. Du kan muligvis finde en ledning fra lygtekassen til en galopskrue i karossen. Dér dannes ofte rust. Rens øje og flader og sæt evt en lidt større galopskrue i, gi' det evt lidt kobberfedt.