/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Baklys kadet
Fra : jensviggo
Vist : 439 gange
20 point
Dato : 06-11-11 07:47

Mit baklys på kadetten er forsvundet, er der nogen der præcis kan fortælle, hvor baklyskontakten sidder, jeg har rodet med det, men kan ikke finde den, men skal jo være der, pærer ok

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-11-11 08:29

Jeg kender ikke Kadet, men vil alligevel tro at den sidder på siden af -eller på gearkassen.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-11-11 09:59

det er en kadet E 1,6s sedan 1988

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 20 point
Dato : 06-11-11 11:23

stilkene har besvaret spørgsmålet.
Det er sådan en fyr her :

http://www.thansen.dk/product.asp?c=6017302251&n=676549204&pn=945404348

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-11-11 11:49

Hej jensviggo!

På min (eks) Ascona 1,6C,sad den foran på gearkassen.Altså når man kigger fra køleren,og indefter.
Ascona`en,var med F-16 gearkasse. Det er Kadett`en også,når den er med 1,6 motor.

Iøvrigt kan jeg varmt anbefale,"So wird`s gemacht",skrevet af den tyske bilingeniør,Hans-Rüdiger Etzold. Den er meget detaljeret,med masser af billeder. (Næsten alle Opel biler).

Købte min ved Køsters boghandel i Randers. Specialist i billitteratur.

M.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 06-11-11 21:32

Har du kontrolleret sikringerne ? Hvis du drejer nøglen i tændingsstillingen, og sætter gearet i bak, kan du med en lille ledning kortslutte den ene sikring efter den anden, den der sikrer baklyset vil så
når den kortsluttes tænde lyset, atså hvis den er brændt over. Professionelt starter man altid med at
undersøge om lygterne eller lygten kan lyse,det kan gøres ved at sætte en hjælpeledning fra batteriets pluspol til pærens stik, derefter arbejder man så tilbage gennem baklyskontakten til
sikringerne. Iøvrigt vil ledning vise vejen til plcaceringen af baklyskontakten.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 07-11-11 07:54

Tak for svaret Beestone.