/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Isolering af sokkel
Fra : apitz01
Vist : 544 gange
25 point
Dato : 03-11-11 10:55

Hej!
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg bedst får monteret 50mm flamingoplader på min facadesokkel som jeg efterfølgende vil pudse,selve facaden har jeg isoleret med 80mm facadebatts som jeg har pudset.

Venligst John Mørk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-11-11 11:12

Flamingoer er fugle som hører til i subtroperne.
De duer ikke som plader.

De var også engang varemærke for en fabrik som lavede strygejern og ekpanderet polystyren. Den er ophørt for mange år siden.

Kommentar
Fra : Carner

Dato : 03-11-11 11:16

Hej her et link om isolering.
Se nederst.

Hilsen Carner.

http://hmn.naturgas.dk/Kunde/~/~/media/Faelles/Energiraadgivning/Isolering.ashx

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-11-11 11:27

Du kan lime dem på med produktet Tagkit. Før det på med en tandspartel, og placer isoleringspladen som når du fastlimer vægfliser. (pres og bevæg)
http://eshop.silvan.dk/vare_Icopal-tagkit_50854

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-11-11 11:28

du kan klæbe dem på med koldtflydende asfalt eller en setlim på tube til kitpistol. check, at limen hærder vandfast.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 35 point
Dato : 03-11-11 11:30

Du kan også bruge LIP elastisk fliseklæber. Den er vandfast efter hærdning og en del billigere end asfalt og setlim.

Kommentar
Fra : apitz01

Dato : 04-11-11 10:33

hej med jer!
Tak for svarene jeg vælger så Lip fliseklæb

Godkendelse af svar
Fra : apitz01

Dato : 04-11-11 10:33

Tak for svaret pbp_et.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-11-11 10:52

god ide