/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
iPhone synkronisering
Fra : leob
Vist : 1161 gange
100 point
Dato : 23-10-11 14:06

Jeg har en iPhone 3G fuldt opdateret med OS 5 mv
Under synkronisering gik PCen i stå og efterfølgende var iPhonens gendannelsesfil i udu.
Jeg måtte genskabe iPhonens fabriksindstillinger.
Den efterfølgende synkronisering genskabte alt fra PCen, men jeg har eet problem tilbage:

I min iPhone kalender, som synkroniseres med Windows 7 Outlook, får jeg dobbelt af alle aftaler m.v., som jeg tidligere har indlagt med gentagelser hver uge e.lign.
Når jeg sletter een af de dobbelte aftaler og lader det gælde for alle fremtidige aftaler, ja, så kommer den dobbelte aftale igen ved næste synkronisering.
Jeg har også set tilfælde af 4-dobbelte eens aftaler.

Jeg har nok gjort noget galt i ny-opsætningen af synkroniseringen, men hvad ...?
Og hvordan retter jeg dels fejlen og dels får fjernet alle dobeltaftaftalerne uden at skulle gennemgå alle datoer fra nu af og til evigheden?

leob

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-10-11 14:13

http://support.apple.com/kb/HT1692?viewlocale=da_DK

Ved ikke om det er nogen hjælp. Der er tilsyneladende mange fejl ved den sidste opdatering. Kender flere, som enten har mistet alt eller deres kontakter osv.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-10-11 15:32

Det kan være du skal kigge under indstillinger for kalender, og som om den viser flere.
Min er sat til synkronisering af 3, dens egen - min PC og mit arbejde.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-10-11 10:12

Tja, Benjamin
Det kan måske være det. Når jeg ser i Itunes under min telefon kan jeg vælge at synkronisere "alle kalendere" eller afmærke hvilke(n) af 3 kalendere, jeg ønsker synkroniseret.
Jeg har sagt alle kalendere
Så kommer der et nyt problem: Jeg aner ikke, hvad de 3 nævnte Calender, Kalender og Kalender dækker over? Ved du det? Og hvad sker der ved at kun at vælge 1-2 af dem?

Jeg kan også på iPhonens kalender se, at de enkelte aftaler m.v. er mærkede med en prik ude til venstre. Prikken kan være blå, lilla eller gulbrun. Jeg kan ikke umiddelbar finde ud af hvad de står for. Det er jo muligvis een farve for hver af de 3 kalendere nævnt ovenfor - men hvad hører til hvad?

leob

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-10-11 11:06

Du er på sportet.

I din Iphone kan du vælge dem til og fra uden at slette data.

Under idstillinger Kalender vil du få en liste over hvilken farveprik de enkelte har.
Du kan se disse ved at vælge indstillinger for standard kalender (den som din iphone vælger som første sted at lægge dine aftaler)
mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-11 11:07

Så du skal nok blot prøve dig frem valg af synkronisering -sletter ikke dine data.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 25-10-11 20:39

Troede ikke, at 3G'eren kunne køre Ios 5 ?
Går det ikke ufatteligt langsomt?

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : leob

Dato : 26-10-11 07:56

Næh, jeg har ikke mærket nogen forskel i hastighed på IOS 5.0
Men det har undret mig, at Wi-Fi på min egen router med 20 MB som regel går langsommere end Telias 3G
Mht til synkronisering er jeg igang med at finde ud af hvilke kalendere der gør hvad. Det ser ud som om at aftaler mv oprettet via iPhone giver blå prik og tilsvarende oprettet via Outlook giver gulbrun prik. Hvad der giver lilla prik ved jg endnu ikke. Det ser ud som om dobbeltsynkroniseringer er aftagende.
Jeg vender tibage senere Benjamin
leob

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 28-10-11 08:02

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Jeg har stadig ikke fundet ud af det hele, men dit svar hjulpet.
leob