/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
MAXTOR FLUID?
Fra : danevald
Vist : 331 gange
50 point
Dato : 23-05-03 13:04

Jeg har lige købt en 120GB Maxtor +9 Fluid HD, men jeg synes den larmer næsten lige så meget som min gamle IBM 6GB
Kan dette være rigtig? Jeg havde fingrene i en IBM 120GB HD i sidste uge, og den larmede overhovedet ikke...

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 23-05-03 13:08

Maxtor har og vil altid larme!!! så skulle du havde købt en Western digital eller seagate, da disse HD'ske er noget mere lydløse/bedre en maxtor HD'ske

Mvh dr_scooter

ps. IBM er også meget lydløse, men de har det ene problem... de hedder IBM

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 23-05-03 13:09

hehe...ok...så køber jeg en seagate næste gang. WD havde problemer engang....

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 23-05-03 13:33

Du har ikke lavet noget dårligt køb!!! Maxtor er klart de bedste harddiske for tiden! specielt deres nye fluid er for vilde! Du skal ikke købe seagate eller Western digital. Det kan ikke måle sig med maxtor alligevel (efter min mening). Jeg har desværre begået den fejl at købe IBM i stedet for maxtor da på pågældende tidspunkt var IBM de førende, men tilgengæld havde de lavet en fejl på en af deres største sendinger af hardiske som inkluderede alle mine. Køb ikke alt det lort! Hold dig til Maxtor, de har altid fungeret og idag er de førende inden for harddiske!

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-05-03 14:07

@JudAs.J.LAiR.P Det er din holdning og den har du lov til at have... og til at være alene om at have.
Derfor vil jeg også bede dig aceptere at mindst en har en radikalt anden holdning

I min verden har Maxtor suverænt leveret de dårligste og lansomste diske jeg har oplevet. Alene jeg selv har haft 2 diske som enten er gået i stykker eller i bedste fald er brudt ned med jævne mellemrum. Fælles for dem har dog været at de var langsomme til det sidste. Bevares de er forhåbentlig blevet bedre efter de har købt quantum, i så fald skal man som minimum holde sig til de modeller der heder fireball, i håb om at der stadig er en rest af quantum tilbage. Risikoen for at der er for meget maxtor i dem er dog for stor til at jeg selv tør tage chancen.

Det er rigtigt at IBM havde store problemer med de keramiske lejer i en af deres diske. Dette problem er dog forlængst løst og deres diske er i dag både lydløse stabile faktisk mit bedste bud, hvis vi taler parralel ATA.

Taler vi seriel ATA, kunne jeg godt tænke mig at prøve en Seagate baracuda, men det må vente

Så mit råd er at købe en IBM, dette er bestemt ikke skrevet for at kritisere JudAs.J.LAiR.P, men for at skrive vi er andre der har en anden mening.

god week-end til alle
srhansen

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 23-05-03 14:23

srhansen>
kig forbi toms hardware guide:

http://www.tomshardware.com/storage/20030314/maxtor-04.html

Maxt0r er de bedste hd's du kan få

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 23-05-03 14:30

Desuden er det længe siden at fireball harddiske var gode!

Ikke for at være ubehøvlet eller streng, men nu når folk beder om råd så skal man være sikker på at man giver dem de rigtige som er til dato korrekte og ikke tage til selvfølge at harddiske som engang var gode også er det idag. Prøv at følge en smule med udviklingen inden du udtaler dig om noget som du tilsyneladende ikke har undersøgt særligt godt.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 23-05-03 14:48

Fireball er sq da Quantum...

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 23-05-03 16:33

Nu har jeg efter hånden haft næsten 10 Harddiske i løbet af det sidste år(køber ny puter hvert måned)... og Maxtor har haft problemer med 2 af det 3 jeg haft... og de larmer som bare satan, til gengæld har jeg kun haft problemer med 1 ud af fem Western digital(den brændte sammen)... og ingen problemer med Seagate...

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-05-03 16:49

Hej igen

Jeg er ikke harddiskspecialist enig, men jeg har haft flere computere og harddiske mellem mine fingre end de fleste. Desuden har jeg læst mig til en del kendskab vedr. busser herunder ATA og SATA. Og sidst men ikke mindst har jeg og mine kolleger haft så mange uheldige oplevelse med maxtor at det vil være synd ikke at advare om dem. Jeg har skrevet om min holdning til harddiske så kan danevald bygge videre på den eller lade være. Hellere en holdning for meget end en holdning for lidt og dit input er ligeså vigtigt som mit og alle andres

Tilbage til JudAs.J.LAiR.P's sidste input. Du kan vist ikke se skoven for bare træer Du er så desperat efter at fortælle hele verdenen at maxtor laver de bedste harddiske at du (sikkert efter lang tids søgen) endelig finder en gammel artikkel der viser en maxtor disk der performer bedre på få punkter. Det der virkelig fik tårene til at trille var at artiklen der refererer til tester to SATA diske, altså ikke en disk som danevalds. Desuden er der håndplukket en gammel artikel fra marts, der tilfældigvis understøtter din påstand blandt mange, hvorfor valgte du ikke den nyere og relevante artikkel om ATA diske, som danevalds ????

Her vil du tydeligt se at Maxtor får røvfuld, selv af en WD-disk

http://www.tomshardware.com/storage/20030402/250_gb-07.html

Citat
".....men nu når folk beder om råd så skal man være sikker på at man giver dem de rigtige som er til dato korrekte"

Hmm.... det kan man da vist kalde at skyde sig selv i foden.

@danevald Quantum blev desværre købt af Maxtor for noget tid siden. De prøver bare at sælge Maxtor diske under det gode navn som quantum var.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 23-05-03 17:06

Det er sjovt, hvordan du kan generalisere ud fra dine egne problemer. Åbentbart må du entel have været uheldig eller købt de gale diske. For åbentbart var jeg ikke alene om at have min mening, men delte den derimod med toms hardware guide som ikke mindst er det største testcenter når det gælder computer udstyr. Så tjaa, danevald om du lytter til dr_scotter's personlige erfaringer eller om du lytter til toms hardware guide som gør proffesion ud af at teste computerudstyr må du selv om. Jeg syntes bare det var vigtigt at understrege, hvilket mærke der trods dr_scooters uheldige diske er det bedste. Men for ikke kun at kritisere dr_scooter vil jeg gerne fortælle at ja, det er rigtigt at maxtors tidligere harddiske ikke har været så gode, men det er der blevet rettet voldsomt op på! Ja se selv hvem der vinder guldmedaljen i div. tests.
Det kan godt være at dr_scooter har været uheldig med sine drev, ligesom jeg også var uheldig med ibm. Jeg har inden for dette halve års tid købt 4 ibm diske hvoraf jeg måtte sende dem alle tilbage til IBM og vente på at få tilsendt nogle nye. Så når jeg har været så "uheldig" må jeg, hvis jeg gik i dr_scooters fodspor også genneralisere at IBM ikke holder en meter. Men det gør jeg ikke da jeg ved at der er mange andre lykkelige brugere af det ellers så dårligt omtalte IBM.

Men under alle omstændigheder, som sagt kig efter guldmedaljen, og lad dig ikke forvirre af dr_scooters generalisering af et produkt som løber fra de harddiske han engang og stadig så godt kan lide.

til dig dr_scooter vil jeg så vove at påstå at din viden ikke rækker tilstrækkeligt da du tilsyneladende lader dine anbefalinger løbe afsted med hvilke produkter du har prøvet. Verden inden for computer ændrer sig hele tiden, så hvis man endelig skal anbefale noget burde man enten holde sig up 2 date med udviklingen eller passe sig selv, istedet for at lede folk som har brug for råd på vildspor.

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 23-05-03 17:17

Tja sr_hansen. Hvem af os 2 der ikke kan se skoven for bare træer er et godt spørgsmål...
på det link du så pænt sendte mig syntes jeg ikke at kunne se skyggen af den harddisk som danevald omtaler. men det kan du tilsyneladende? eller er det mig som er blevet gammel, grå og indbilsk bare i et forsøg på at holde din mening til rette. Men ja, jeg kan da også finde en test med WD og en eller anden firewire disk som giver røvfuld. Men at vise mig en test med de helt gale harddiske som vi slet ikke har talt om er da helt hen i vejret efter min mening.
Men det var da en flot test udover det...

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P