/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Indstiiling af tv
Fra : jensviggo
Vist : 443 gange
20 point
Dato : 21-10-11 12:03

Jeg sidder lige nu og ser tv, jeg observerer, at der er plak på næsten alle folks tænder, altså som om de ikke har børstet tænder, hvilket jo ikke er særlig stor sandsynlighed for.
Der er et næsten nyt Samsung 43 tommer fladskærm, ellers er alt andet ok. Hvad mon der er galt?

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-10-11 12:43

Tjaeh, de nye tider har betydet at bumser m.m. på folks ansigter træder meget mere frem, hvilket ikke var et problem i analoge optagelser.

Du har både noget der hedder farve og farvedybde, man kan indstille det i foruddefinerede visninger som film/standard/dynamisk, og så er der også "strømstyring" der ikke bare dækker over at det slukker af sig selv, men der kan man også nedsætte kravene til billedkvaliteten for at spare strøm.

Start med de gode gamle råd, find en naturudsendelse med grønne landskaber og indstil fjernsynet efter det, og skru helt ned for farverne når kontrasten skal indstilles.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 21-10-11 15:15

Billig fladskærm du har købt.
Køb dog et ordentlig farve TV.

vic200

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-10-11 15:20

det er jo ikke prisen der er afgørende,vicky 0

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 20 point
Dato : 22-10-11 02:30

Det er vist et almindeligt problem for fladskærms TV, i det mindste for Samsung, mit gør det også. Jeg tvivler på at der er noget at gøre ved det.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 22-10-11 10:29

Tak for svaret BertelBrander. Jeg tror heller ikke der er nogen, men for mit vedkommende er det afhængig af udsendelsen, der er stor forskel, men tak

mvh

jensviggo