/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
"uendelig" energi med magnet?
Fra : Cimbombom
Vist : 1202 gange
20 point
Dato : 19-10-11 19:51

hej kan det her lade sig gøre i virkeligheden...

det virker til at være en smart ide, hvis man kan forsyne sig selv med elektrisitet på den måde, men tvivler på om det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-10-11 19:58

Det kan du ikke bruge til dit komfur eller strygejern,
glem det. Der skal mere til

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-10-11 19:59

Gå tilbage til husmoderblade

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 19-10-11 21:03

Den tror jeg sku ikke på virker, så ville verdens energiproblemer i princippet være løst.

Den permanente magnet kan ikke både tiltrække og frastøde magneterne på disken, når den bliver holdt stille.

Falcham

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-11 21:07

Hvis det er den store magnet som kan få den til at køre, så er der en fejl i fremvisningen.
Når der skubbes til skiven får den en større hastighed end der skubbes.
For at frembringe strøm til den diode skal pap skiven også overvinde den modstand som er i "dynamoen"

Så efter min opfattelse.....................Det virker ikke.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 19-10-11 21:38

Det er snyd, hvis du placere den kraftige magnet tæt på småmagneterne vil de blot tiltrække hinanden og stå lige så fast som magneterne er stærke.. eller frastøde hinanden fra 2 magneter der vil hver sin vej.. hilsen bvh

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-10-11 09:04

Funktionen strider både mod termodynamikkens 1. og 2. hovedsætning.
Desuden er den også imod al vores kendskab til magneter.

Det er fup. Formentlig fører han strøm til motoren via et par ledninger, som ikke kan ses på filmen.

En anden you tube magnetmaskine virker ved at operatøren hele tiden synkront flytter på den ydre maskine. Det koster arbejde og er lige præcis det der skal til for at det lette hjul kan snurre.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 20-10-11 10:20

Man kan lave en evighedsmaskine, hvis man er i stand til at isolere fra magnetisme men hvem kan det ?, har prøvet med små forsøg at lave en el-motor på dette grundlag det lykkedes ikke

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 20 point
Dato : 20-10-11 10:30
Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 20-10-11 11:31

tænkte også det ikke kunne passe, fordi hvis man kan skaffe el på den måde, hvorfor så bruge oliefyr til at varme boligen op med.

men det så bare meget overbevisende ud på videon

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 20-10-11 15:04

Tak for svaret Teil.