/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
video capture device eller tv-kort.
Fra : solgaard
Vist : 877 gange
207 point
Dato : 22-05-03 22:39

Hej alle

Det jeg gerne vil er at kunne tilslutte mit tv til pc'en så jeg kan optage fra fjernsynet over i pc'en... + at kunne tilslutte mit analog videokamera til pc'en og få optagelserne derover... og evt. brænde det ud på en cd..

SPØRGSMÅL:
Skal jeg have et >video capture kort< eller skal jeg have et >tv-kort<..? og hvad er evt. forskellen på disse to kort..?

Mit grafikkort er et Asus geforce 4 ti4200 med tv-out + DVI.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-03 22:53

Hej Solgaard
Uha' hvor bliver CD fabrikanterne glade for dig. Du kan kun ha' omkring 75 min. på hver CD
Nå, til dit spørgsmål. Selv har jeg investeret i et TV-kort (PINNACLE PCTV Rave) og det opfylder mine krav. Prisen var omkring 500,- inkl. diverse kabler ( købt via SHG Data i Århus http://www.shg.dk/ ), med dette har jeg som du selv ønsker optaget fra video maskinen, fra TV og så brændt ud på CD. Især gamle VHS hjemme video med børnene fra de var små.

Lykke til med projektet
Søren

Accepteret svar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Modtaget 217 point
Dato : 22-05-03 22:53

hej solgaard.
Et video capture card bliver mest brugt til redigering af videoer osv. du kan også ligge en film ind på hardisken via sådan et kort... Et tv-kort er et kort som gør det muligt at tilslutte en antenne til din computer så du kan se fjernsyn på den, desuden kan den optage osv. det er også muligt at ligge disse optagelser i vcd format så du kan brænde dem på en cd. Men udover det kan man på de nye tv-kort også sætte en video/dvd/ps2 til. Nu ved du så det jeg ville klart anbefale at købe et tv kort!

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-03 23:01

Upzz! Ja selvfølgelig... glemte alt om video capture i min iver om at fortælle om mit eget kort
JudAs.J.LAiR.P har selvfølgelig ret, og som ham vil jeg anbefale TV kortet.
Søren

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 22-05-03 23:11

Tak for svaret JudAs.J.LAiR.P.

Jeg har besluttet mig jeg skal have et Terratec Cinergy tv-400 det er med remotecontrol og kan optage direkte til divx, xvid, vcd og svcd så det må være det jeg skal have.. 477,- er vel ikke helt galt i byen..

Tak for svarene

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 22-05-03 23:18

jeg tror egentlig at vi har snakket om det her før søren i et gammelt indlæg jeg havde om nogenlunde det samme.. jeg nåede slet ikke at se at du havde skrevet igen.

Også mange tak for dit svar..! desværre har kandu endnu ikke fået lavet så man kan dele pointene jeg føler mig virkelig som et svin når jeg skal vælge et svar frem for et som er lige så godt....!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-03 23:22

Ingen problem i det - fyr du bare points af til JudAs.J.LAiR.P. (fan' i voldsk navn)
No hard feelings omkring det, jeg er her ikke kun for points skyld... selv om det til tider godt ku' se så'n ud
Jow' jow' vi to har skam været omkring emnet før - din hukommer fejler ikke noget
Lykke til med det kommende Terratec Cinergy tv-400
Søren

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 22-05-03 23:26

Hov hov, hvorn' er det du snakker om mit navn *GG*.
Ja, pokkers at man ikke kunne dele pointne, vi var ellers nogenlunde lige hurgtige om at svare.
Søren børen døren løren. ( ville bare lige også drille dig med dit navn ) *LOL*

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-03 23:41

OK! JudAs.J.LAiR.P.
og inden næste spørgsmål kommer... CLAN er forbogstaverne på rollingerne (nu voksne 22 & 20) CLaus og ANita det har ikke noget med kilt og sækkepiber at gøre