/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Højtaler stativ til satelit højtalere
Fra : Jidzter
Vist : 1005 gange
100 point
Dato : 07-10-11 15:31

Hej.

Jeg er på udkik efter et højtaler stativ til mine surround satelit højtalere og vil derfor spørge jer til råds efter hvor jeg kan skaffe sådan nogle?

Første prioritet er helt klart ikke at skulle skrue i bunden af højtaleren for at spænde den på en monteringsplade!

Højtalerne er 12 cm bredde og 13,5 cm dybe.
Mht. højden på stativet så skal det ca. op i en højde af 1 meter.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 07-10-11 17:24

Seriøst:
Køb et par af Ikeas billigste standerlamper og sav skærmen af.
.........................................................................

Bauhaus har et udvalg af firkantede alu-rør samt klodser 2-3-4-5 grenede som man så banker ind i enden af de tilpassede alu-rør, så kan man bygge alt fra reoler over borde og til.......højttalerstativer.

Men der må da være et skrue- eller monteringshul i baghøjttalerne som kan bruges, om ikke andet hvis Du afmonterer et evt. vægbeslag.

Kommentar
Fra : Jidzter

Dato : 07-10-11 22:12

Det var faktis et godt forslag :D Jeg prøver lige at undersøge det nærmere.
Dog ved jeg ikke hvordan jeg skal montere højtaleren på lampe "røret" men det med alu-rør virker fornuftigt :)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-10-11 23:36

Citat
Dog ved jeg ikke hvordan jeg skal montere højtaleren på lampe "røret" men det med alu-rør virker fornuftigt :)

Rundt eller firkantet rør, never mind, men man kvier sig jo lidt ved at lave bare det mindste hul på bagsiden af spritnye højttalere så en selvskærende skrue kan komme ind.

Mine egne baghøjttalere er ikke lige så store som Dine, så noget siger mig at Dine er gumpetunge foran, hvilket Du nok skal tage højde for når fodens størrelse skal bestemmes så de ikke kan vælte forover og på snuden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-10-11 07:30

Har Du et link til de højttalere ?

Kommentar
Fra : Jidzter

Dato : 08-10-11 08:51

Det er faktis nogle gamle Jamo højtalere, så jeg kan sagtens sætte en skrue bagi :)
De er ikke så tunge, men jeg skal klart overveje om min "modvægt" er nok, når jeg køber noget hjem, men mon ikke det sagtens kan gå :D

Godkendelse af svar
Fra : Jidzter

Dato : 08-10-11 08:51

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-10-11 10:41

Jeg har selv et par Jamo baghøjttalere som supplerer mit Bose system, de er af plast og vejer højst 300 gram.

Sæt også et par strips foroven/neden for at holde på ledningen.