/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Helårs båd, kender du nogen typer?
Fra : JuHiSt
Vist : 2178 gange
50 point
Dato : 05-10-11 19:21

Hej brugere på KanDu.dk

Jeg står og er på udkig efter en helårs båd, altså en båd jeg kan bo i hele året.
Jeg elsker at sejle, elsker havnemiljøet, så hvad bedre at gøre end dette.
Jeg står dog og har et lille problem, jeg kender ikke meget til forskellige bådtyper. Så derfor spørger jeg jer her på Kandu.
Båden må meget gerne være 35+ fod, isolerede så kondens ikke bliver et helvede, en god stå højde så man ikke skal gå med bøjede hoved. Generelt god komfort.

Håber I kan hjælpe mig med nogen bådtyper

mvh
Mads Larsen

Da der forhåbentlig kommer mange svar er der ikke rigtig et konkret svar, derfor så lidt point.

Kommentar
Fra : JuHiSt

Dato : 05-10-11 19:22

Det skal da egentlig også lige nævnes, at det skal være en sejlbåd.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-10-11 19:41

du skal have en betonbåd. det er det eneste der duer til helårsbeboelse. og der er ingen problemer med kondens.
og de er tilmed til at komme i nærheden af for penge. søg på ferrocementbåde og så er du igang. der er 6-8 stykker til salg her i landet lige nu.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-10-11 21:00

Hold dig til glasfiber. Stål ruster og træ er ikke begejstret for is.
Så stor en båd i ferrocement vejer mellem 15 og 20 tons og den skal jo på land en gang imellem
Kondens er kun et spørgsmål om ventilation og varme.
Min båd ligger i vandet året rundt og jeg har ingen problemer med kondens.
Jeg har en lille 50 mm/5 W ventilator der hiver frisk luft ind via ankerbrønden og ud gennem ventil i lukafdør. Et Webasto oliefyr holder temp. 22 grader.
Disse 2 ting kan installeres i en hvilken som helst båd, så der er frit slag på alle hylder.
Mvh
dabj