/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mazda kampagne 2 ´ern
Fra : smuller54
Vist : 921 gange
100 point
Dato : 28-09-11 21:10

Hvad kan jeg have overset i dette gode tilbud ?

Der står eks. gratis forsikring- men hvis jeg nu er tilfreds med den jeg har, skal man så tegne en ny for at få tilbuddet, uanset at det kan være dyrere på sigt ?
Jeg betaler kun 5000 pr. år incl. kasko nu.

Jeg kan ikke læse mig frem til afgiften pr- år. Med en gammel disel bil kunne jeg spare penge.

Andet ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-09-11 21:11
Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 28-09-11 23:31

Citat
Hvad kan jeg have overset i dette gode tilbud ?

det afhænger af hvad du regner med er incl i prisen,.. eller er indforstået med,
fx forudsætter den viste pris/mdr en udbetaling på lige knap 30.000 kr

hvis du har en byttebil skal du regne med at betale fuld pris,
Uden byttebil,.. kan prisen normalt 'pruttes' afh. af din tålmodighed,
ring til importøren og få en liste over samtlige forhandlere,
og ring rundt for bedste tilbud

jeg hjalp en bekendt for et stykke tid siden med køb af en ny Suzuki,
den kunne hentes hos en udenbys forhandler.
med en prisreduktion på yderlig 5.000 kr i forhold til den indenbys forhandler,
det kostede kun et par tlf opkald,

forsikringstilbuddet kan sikkert forhandles, det er ikke gratis,
men et godt tilbud til unge der ellers skal betale en formue for forsikring,
hvis det ikke kan forhandles,..kan du altid genoptage din gamle forsikring
når Mazda-tilbuddet udløber,
jeg betaler 3500 1/1 årlig præmie,.. fuld kasko hos nykredit,

grøn afgift er 1.020 kr 1/1 år (gælder ikke for 102 HK udgaven)

og så lige til sidst,.. forvent ikke du kan køre det antal km/l Mazda opgiver,
slet ikke i myldretiden, eller når der er andre travle trafikanter på vejen,
hvis den er opgivet til 19 km/l, så regn med 14 - 16 hvis du kører pænt.

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 29-09-11 16:20

Tak for svaret EA_HS.

Jeg var lige forbi forhandleren- og jo forsikringen var ikke et must.
Min forsikring har jeg anc. på, så jeg får en % tilbage hvert år, jo højere anc. jo højere %.
Men alle de andre overvejelser som du har givet, passer lige nøjagtigt på situationen. Min byttebil, kunne desværre ikke trække de 30000 kr.
Desuden var der lige det, at et valg på en lidt større motor betød at vi kom på omkring 160.000,- kr. Men ingen tvivl om at omkostningerne ved lånet er betydelig mindre end hvad banken kan komme med. 1850,- kr i 84 mdr. med en udbetaling på 32.000 for en mazda Takara
Demobil fra juli 2011, kørt omkring 5000 km.
1,3 motor 84
Uden udbetaling er vi oppe på omkring 2700,- kr pr. md. Så du har sikkert ret, man skal se sig for. Problemet er nok bare at hvis jeg skal slå til, er den sidste kampagne dag imorgen.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 30-09-11 10:28

Du kan være sikker på at forhandleren laver ikke et 'tilbud' for din skyld,...

det er meget normalt at sælge ud af sidste års modeller,
husk på at om 3 mdr. er det en 'gammel' bil fra sidste år, (2011)

(et hvert varehus har 'tilbud' på varer der skal væk inden sidste salgsdato.)

hvis du har is i maven og venter lidt længere,
er der langt større chance for at du kan handle, (hvis i ikke ar alt for langt fra hinanden)

og husk på at efter nytår er bilen en gl. model,
især hvis den nye model har ændringer,

det ved forhandleren naturligvis,.. derfor 'tilbuddet',

derfor kan du jo godt genopfriske hans hukommelse,
så han ikke er alt for optimistisk,.....

ellers prøv at besøge nabo-byen,.. eller nabo-byens nabo-by.