/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Hvad hedder det ?
Fra : taliskoko
Vist : 1634 gange
150 point
Dato : 28-09-11 15:09

En ven og jeg har et væddermål, men jeg kan ikke huske hvad det hedder, det vi vædder om
Det er noget man kommer i cementblandingen for at gøre den mere lind.

Mure... et eller andet

Nogen derude der ved hvad dælen jeg mener og tænker på ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-09-11 15:38

Tror helt sikkert at du tænker på murcem.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-09-11 16:03

VAND

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-11 16:40
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-11 16:43

Vi brugte beton med flydemiddel da vi støbte gulv i laden, betonen bliver næsten lige så tynd som vand og håndarbejdet med at jævne gulvet var minimal, betonen bliver stærkere efter hærdning når der er flydemiddel i, men hold kat og hund på afstand de første 6-8 timer ellers

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-09-11 17:13

Er det Mørtel du tænker på
Men det er jo ikke af konsistens årsagaer...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-11 17:41
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-09-11 18:14

Det ser ud til at murcem har fået nyt navn: http://www.weber.dk/facade-og-mur/weber-produkter/produkter/pudse-og-fugemoertler/weber-gullex-murcement-a.html

Det er nok efter at maxit kom til at hedde weber

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 29-09-11 22:57

Ja man skal holde hunde og katte væk fra våd beton, havde lige støbt noget i haven, og var så ude at kører med hunden,3 timer efter, medens jeg lukker bilen træder hunden i betonen,, nydeligt pote aftryk, det får lov til at værer, beton holder evigt ( næsten ) det gør hunden desværer ikke, men så har man dog et minde .