/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
afbryde internt tastatur
Fra : lham
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 22-09-11 16:50

Bærbar Dell Inspiron 6000
ølsjat i tastatur.
Externt tastatur købt og tilsluttet.

Min J- tast på det "ølramte " tastatur har det med pludselig uden fysisk påvirkning at opføre sig som man holdt tasten nede-så går der jo kludder i det hele og jeg kan heller ikke bruge det externe tastatur.

Hvordan kan jeg afbryde det interne tastatur ( i samme stil som jeg engang softwaremæssigt afbrød tuch paden )-vil helst ikke til at skille maskinen ad.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-11 17:50

Citat
Hvordan kan jeg afbryde det interne tastatur ( i samme stil som jeg engang softwaremæssigt afbrød tuch paden )-vil helst ikke til at skille maskinen ad.

Det kan du IKKE, mig bekendt - det skal ske FYSISK for at virke......

Flere har søgt en sådan applikation/program, men der er tilsyneladende ikke brug for det i en sådan mængde at nogen gider beskæftige sig med det....

Du kommer til at skille den ad....

Der findes programmer der kan "låse" tastaturet, men så er det andet jo også låst

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 22-09-11 18:53

Du kunne jo prøve dette:

a simple way to disable the laptop keyboard (any brand) is to go to the device manager,
go to update driver then install an INCOMPATIBLE keyboard driver instead of the standard ps/2
driver then reboot.

You will see that after reboot your defective laptop keyboard is no longer functioning thus solving the problem.
http://www.techsupportforum.com/forums/f108/how-to-disable-laptop-keyboard-250095.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-11 19:03

Problemet er nok bare at den til stadighed vil søge efter en ny driver

men det er da et forsøg værd

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-09-11 16:50

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-09-11 18:08

klaudi
hvis din " råb" smilie er for at høre om problemet er løst-så er det ikke løst-trods udtørring i den gode sensommer optræder "holde ned J " stadig.

Er i forhandlinger om at købe en brugt Inspiron 6000 og håber så der kan byttes lidt rundt på stumper.

Når plastik tasten er pillet af er der en gummidup- har overvejet med injektionssrøjte at punktere den og give den et skud isopropylalkohol-er det helt ude i hampen ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-09-11 18:23

Citat
hvis din " råb" smilie er for at høre om problemet er løst

Ja det var det nemli' skide godt med lidt respons, ellers kan man jo bare sidde og gætte!
løst eller ikke løst!

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 07-10-11 16:36

Tak for svaret Klaudi.
Det er lykkedes mig at få "den stadige kontakt" i J tasten væk med injektionssprøjte og isopropylalkohol-faktisk mangler jeg kun "pil ned" tasten som slet ikke vil danne kontakt, men væsentligst at det externe usb tastatur nu virker uden at blive forstyrret af det indbyggede. Har ikke turdet bruge link men gemet det til evt tilsvarende problemer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-11 19:00

Fino, og velbekomme