/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Hvad kan den bruges til
Fra : nomore
Vist : 763 gange
10 point
Dato : 19-09-11 21:04

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-11 21:47

Som jeg ser det..............en netcomputer hvor den er en terminal som snakker på nettet med et program.
"Brand Name - Net Computer"

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 21:54

Kan jeg lige få den på DANSK - tak
Altså for mig at se, kan den INTET, med mindre der sidder noget i R____ på den
den kan vel ikke afspille musik på VGA udgangen, med mindre der er en PC bag den,
selvom der er plads til usb stiks/ diske...

Men oplys mig, kender INTET til den slags netværk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-09-11 22:04

Så vidt jeg kan se er det en lille computer, som det der populært kaldes en PC , men det er rettelig en AT.
Skærm tasatr og strmfrsnng ska tilsluttes før man kan bruge den.
Og forresten harddisk med ent styresystem.

En ukyndige amatører kan ikke få den til at fungere til noget fornuftigt, og de trænede gider ikke sådan noget svageligt noget. .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-11 22:08

Det er ikke en selvstændigt computer men en tastatur formidler hen til en server som indeholder det program som skal bruges. Denne server leverer også data til USB udgangen og skærmen og lyddelen.
Den kan ikke noget som helst selv.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 22:15

Vær VENLIG at snakke DANSK

Citat
Skærm tasatr og strmfrsnng ska tilsluttes før man kan bruge den.
Og forresten harddisk med ent styresystem.

Øhh: et tastatur/ m system
Citat
Det er ikke en selvstændigt computer men en tastatur formidler hen til en server som indeholder det program som skal bruges. Denne server leverer også data til USB udgangen og skærmen og lyddelen.
Den kan ikke noget som helst selv.

Så blev jeg SG_ mere forvirret end jeg var før jeg skrev herinde...

Men bortset fra DET = så mener du vel ikke den kan andet end en PC, det er bare en???
forlænger eller noget i DEN stil/ FRA en pc til den DING

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 10 point
Dato : 19-09-11 22:23

Den arbejder som jeg er orienteret direkte på et netværk hvor det er en server som indeholder styresystem og programmer. den kan ingenting selv.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 22:23

SORRY, men kender INTET til brug af flere maskiner/ lokal fildeling.
eller NOGET i den stil/ = fildeling er for mig NOGET helt andet

Jeg kan overføre DATA over på usb stik og INTET andet,
privat (lokalt), så kommer i og snakker om HUBS / WIFI og ANTENNER osv
smutter jeg igen/ eller tager et LYN-crash-kursus
I HVORDAN MAN IKKE SKAL BEGYNDE, med alt det - DER.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 22:24

Citat
Den arbejder som jeg er orienteret direkte på et netværk hvor det er en server som indeholder styresystem og programmer. den kan ingenting selv.

TÆNKTE det nok

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 22:26

Også hvad jeg fik ud af den side, og andre, bare en såkaldt formidler til noget andet
OSV.
Men da en sjov lille genskand, trods alt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-11 22:35

Hvis du har prøvet programmet teamviewer, hvor du kan styre en computer og dens harddisk fra din egen computer........................så er det nogenlunde sådan det foregår.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 19-09-11 22:47

Citat
Hvis du har prøvet programmet teamviewer, hvor du kan styre en computer og dens harddisk fra din egen computer........................så er det nogenlunde sådan det foregår.

Ikke nogen der TROR på mig....

Men OK, så kan jeg lige så godt bare bruge et UTF kabel = mit indlæg om
at kontakte 2 lokale pc´r (ETHERNET)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-11 13:09

Ja - nemlig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-09-11 15:32

Citat
Ikke nogen der TROR på mig....

Jeg kender flere (naive) som har overladt deres computer i min magt med teamviewer ................de syntes nærmest det var sjovt at se mig suse rund på skærmen og slette/installere osv.

Ps. Jeg hører stadig fra de mennesker..............................gennem en sagfører.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-09-11 20:39

Citat
Jeg kender flere (naive) som har overladt deres computer i min magt med teamviewer ................de syntes nærmest det var sjovt at se mig suse rund på skærmen og slette/installere osv.

Jow Jow da, det kan se sjovt ud.
Og bortset fra DET, så skal man altså være u-almindelig hurtig = på tasterne, på fjern pc´en
for at lave noget GED i det hele.

Men bortset fra det _ så du selv havde problemer med en Cookie
Har du prøvet = COMODO Time Machine GRATIS

Før jeg laver et eller andet jeg muligvis fortryder, tager jeg et 'snapshot'
og så skal der ikke mere end en genstart til, og alt er som normalt.

Det virker desværre ikke når man skifter HARDWARE ud med lidt nyt og ? hurtigere.
Men det tager man jo så bare en anden backup af = Acronis
som så heller ikke kan finde ny CPU = indtil videre..........

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 21-09-11 20:41

Glemte

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-11 09:13

Jeg er gået i tænkeboks med hensyn til browsere og alt det der hænger på.
Mit mailsystem er baseret på gmail med diverse videresendelser fra bl.a. min egen mail fra mit domæne (som ikke har så meget plads)
Senest vil google nu have at jeg skal være med i et globalt sammenrend.
Citat
Tilmeld dig ved at oprette en offentlig Google-profil

Det er ved at blive for meget.

Men det er egentlig mærkeligt med alt det der skal spærres for i windows - ene og alene fordi systemadministratorer skal kunne rette via fjernkontrol.

Det kan ikke lade sig gøre i Linux verdenen, fordi der skal gives tilladelse direkte fra maskinen med password hvergang der skal ændres / installeres.

Måske hopper jeg snart over til browsing via Linux