/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Kan man arbejder med studiejob hvis man
Fra : lina-nu
Vist : 1206 gange
105 point
Dato : 18-09-11 18:33

undskyld for min dansk.Jeg  lærer dansk nu.

Kan man arbejder med studiejob hvis man er færdig med sin master uddannelse ?

Jeg har en master uddannelse of har 1 års erfaring med IT.Nu går i sprogskole of lærer dansk.

Jeg gik til job samtale for et IT studiejob ,Job samtalen gik godt.
men til sidst  sagde firmaet til mig at det er svært for dem til at give jobbet,fordi de vil få problemer fra fagforening.

Jeg har en master uddannelse og de kunne ikke give mig jobbet for  lav løn.

Mit sprørgsmål er at , det er  samme regler  i alle firmaer i danmark?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-09-11 18:35

De brugte en dårlig undskyldning.

Kommentar
Fra : lina-nu

Dato : 18-09-11 18:48

De brugte en dårlig undskyldning. ?Det betyder at måske kunne de ikke lide mig,derfor sagde de den slags undskldinger eller havd ?

@ Teil
så,har vi ikke samme slags regler her i danmark?
  Hvad skulle jeg lave?
Skulle jeg ikke søge studiejob her efter?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-09-11 18:56

Vi lever i et frit land, ingen skal ansætte nogen hvis de ikke vil.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-09-11 19:31

Hmm, jeg ved jo ikke, hvad det er for et job, du har søgt, men hvis de regner med at betale en studerende en lav løn, og de så ansætter dig, som trods alt er uddannet, så kan det da godt være at de får ballade med fagforeningen, for så burde du nok have samme løn som andre ansatte, der er under overenskomst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-11 19:32

Citat
har 1 års erfaring med IT

Det er ikke nemt at se

IT er jo 1000vis af ting, så den "erfaring" har måske ikke passet til jobbet

Citat
Jeg har en master uddannelse

I HVAD ????? IT er jo et vidt begreb....

Accepteret svar
Fra : bluesky

Modtaget 105 point
Dato : 18-09-11 19:38

Hejsa,

@Lina-nu - Jeg skriver lige til dig på engelsk, da du måske er mere komfortabel med det ?

In Denmark the job situation has been pretty hard - both for newly graduates and more senior people. I don`t think you should take it personally! Every new opening has noumerous applying candidates and most jobs are signed through personal relations. I would recommend you to create a professional profile on www.LinkedIn.com. It´s free and there are a lot of groups for jobseekers as well as good advice on the process. If you want I can send you some of the usefull links.
It´s great that you give Danish language a serious try and keep on

All the best and good luck

Bluesky

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 18-09-11 21:11

prøv at søge noget på http://www.ofir.dk/ , http://jobzonen.dk/Jobsoeger-Forside.aspx , http://www.jobindex.dk/ håber du finder det du leder efter

også er statens https://job.jobnet.dk/CV/frontpage.aspx men ved ikke hvor godt det er

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-09-11 12:08

Herregud, alle har vel fået afslag på en jobansøgning en eller anden gang. Du må regne med mange afslag i tiden fremover, det må du ikke tage dig nær af. I og med at du er fremmed arbejder ,så er det ikke dig dem ansætter først.Du skal være usedvanlig dygtig og have meget gode karakterer før du gåe foran en dansker.Og det kan man vel ikke sige noget til.
alimak

Kommentar
Fra : lina-nu

Dato : 19-09-11 15:00

mange tak for jer alle.
@ refi  : jeg har min master  uddannese i IT og programmering .
Og jeg søgte studie jobbet for SQL programmør,20 timer /ugen,og 150 kr/time.
,og det er samme some jeg havde arbejdet med før,samme
tecknologi,samme profil  osv

@ Bluesky : tak for dit svar of jeg vil lave en god profil i linkedin.com
og,kan du lige sende mig nogle 'LINKS' . Min email id is linaminart@gmail.com,på forhand tak for det.

@ Cimbombom og alimak: tak for jeres svarer .

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 19-09-11 17:00

Hejsa,

Of course - will do early tomorrow

BR/ Bluesky

Godkendelse af svar
Fra : lina-nu

Dato : 21-09-11 10:20

Tak for svaret bluesky.
vil du lige send mig nogle 'links'

Kommentar
Fra : Phoeghster

Dato : 03-04-12 12:46

You can find some interesting job oppurtunities, also within IT, in the big companies' graduate programme's:

Get an overview of actual graduate programme job openings:

http://www.jobindex.dk/graduate_program

Alternatively check out: http://it.jobindex.dk/job/it/