/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Problem søges! ;)
Fra : morten_dahl
Vist : 847 gange
100 point
Dato : 02-09-11 08:36

Problem søges! ;) Vi er en gruppe fra Københavns Erhvervsakademi der studere til produktionsteknolog der som et led i vores uddannelse, har fået til opgave at udvikle et fysisk produkt i næste skole projekt. Så hvis der er nogle af jer der har problem/problemstilling, der ville kunne løses med et fysisk produkt. Et produkt der ikke findes eller bare kunne forbedres.

Mvh Morten Dahl

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 02-09-11 08:57

Hej Morten.

Jeg er Apopleksi-ramt, en blodprop i hjernen, hvor jeg har fået nedsat førlighed i højre side.Dvs. at jeg også har det der kaldes "Dropfod" og er blevet afhængig af skinne, som kan holde foden på "ret kurs". Det er nu ni år siden, og jeg har aldrig haft en skinne, som har været optimal.
Så jeg bruger egen opfindelse: En gammel skinne, hvor jeg har sat en Wirestrammer på fra kanten af skinnen til mit snørebånd....Det fungerer, da jeg er i stand til at regulere strammeren med min højre hånd som virker, men det er jo ikke holdbart i længden, da Strammeren gnaver sig igennem skinnen.

Jeg vil ikke beskrive problemerne yderligere, da jeg ikke véd, om jeg bor"et forkert sted" (Århus), men vil dog lige oplyse, at jeg er én af de "heldige" som ikke er ramt kognitivt, og er selvhjulpen....Så et smut til Kbh. kan vi jo snakke om.

Bare skriv til mig i Privaten,...så skal jeg nok lægge adresse, tlf.nr., mail osv.

Med venlig Hilsen
Tom Sloth Lave (osse FaceBook)

Kommentar
Fra : livamix

Dato : 25-10-11 05:22

fedt nok det er da et super projekt smiler glad,

så kan i starte med at finde eller komme med forslag til venstrehåndet hjælpemidler eller en håndes venstre hjælpemidler. der findes meget lidt til venstre håndet handicappet lige fra dåseåbner til alt muligt andet.

ved så ikke om det er en forbedet udgave i vil kalde det for med det jeg kommer med.

det kunne også være fedt hvis i kunne lave en robot arm, der kunne holde på tingene eller hjælpe med at lave hestehale i håret sådan en til lidt af hvert m.m

en elektrisk negleklipper til en armet

Det ville gøre min hverdag tusinde gange nemmer hvis i gik den vej og virkelig fandt et godt produkt.

Held og lykke med det håber i vender tilbage med jeres projekt hvad i har lavet det lyder som et kanont spændene projekt smiler glad

kh liva