/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
kan man lime en knækket tand (PROTESE)
Fra : lululuna
Vist : 3252 gange
300 point
Dato : 01-09-11 22:44

Hej
er der nogle der har prøvet at lime en knækket tand (protese)
hvad lim kan man bruge

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-09-11 22:52

Prøv med sekundlim, men det er ikke sikkert det holder så længe.Husk at gøre godt rent så det ikke er fedt på.
alimak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-09-11 23:18

Sådan noget giftigt stads skal du ikke komme i munden. Det holder med garanti heller ikke.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 01-09-11 23:28

alt lim der holder er særdeles giftigt.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 02-09-11 01:58

Det klarer tandlægen meget bedre end dig, de har det rigtige der skal bruges, og det koster nok ikke så meget :)
ikke noget med selv at lave forsøg :(

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-09-11 06:48

Citat
alt lim der holder er særdeles giftigt.

Det er alligevel 98% af de ting Du har med at gøre i dagligdagen, altså uspiseligt, ufordøjeligt eller direkte giftigt.
Og Du har jo også ædt jord eller andet i ble-alderen.

En protese eller andet som tandlægen stopper i munden på folk er giftige et eller andet sted, en protese er muligvis limet sammen med epoxy eller andet, men når det først er afhærdet er der overhovedet ikke nogen udsivning af stoffer.
Chancen for at blive syg af at trække vejret i vore tider er langt større

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 02-09-11 10:36

gå til en tandtekniker de kan lave knækkedr proteser under en time har prøvet det flere gange