/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Næsten død
Fra : Troldepige
Vist : 736 gange
300 point
Dato : 31-08-11 15:11

Min Nokia-mobiltelefon virker noget død.

I håb om, at en kan svare på, om det f.eks. er batteriet der er noget galt med prøver jeg at beskrive det jeg oplever:

Jeg ladede op tidligere på dagen, min datter kommer hjem fra skole og beklager sig over, at jeg ikke svarede på min mobil.
Jeg tager den op af lommen og konstaterer, at den "er gået ud".
Jeg prøvet at tænde den, der kommer lys i, der står Nokia på skærmen, lyset blinker et par gange og så går den ud igen.

Jeg prøver at sætte den til at lade op, her prøver jeg så at tænde den igen, men der kommer slet ikke lys i, men selv om skærmen er sort/mørk kan jeg se, at "den blinker", det blinker mørkt-sort, svært at forklare.

Jeg tager den fra strømmen igen, prøver at tænde den, der sker det samme som første gang, mens den ikke var tilkoblet laderen.

Jeg har lige fundet ud af, at et nyt batteri (BL-5C) koster 129 kr.
Det er jo til at overskue, men hvis det slet ikke er batteriet, der er noget galt med, så er det jo dumt at købe et nyt batteri.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-08-11 15:17

kender du ikke en der har en telefon magen til. så kunne du prøve at skifte batteriet og så ved du ret hurtigt om det er der fejlen ligger

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 31-08-11 15:20

Nej, desværre ikke, og jeg kan ikke engang huske hvad nummer den har.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 31-08-11 15:28

Nu har jeg så fundet ud af, at det er en Nokia 3110.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 31-08-11 16:01

Jeg tror at det er dit batteri som er " adios " Men du kan jo prøve at rense batteri og telefon hvor disse har kontakt ,for at undgå at der er dårlig forbindelse .
Det kan måske være din lader?????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-08-11 16:15

Det er dit batteri der er stået af, min gamle 3110 opførte sig på samme måde. Nyt batteri løste problemet.

Her kan du købe et

http://www.mytrendyphone.dk/shop/nokia-3110-classic-5331s.html

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-08-11 16:26

Jeg har haft en nyere model, af Nokia, hvor jeg skulle holde tænd knappen nede i lang tid mens den sad i oplader for at få den tændt. Det var batteriet.

Men ellers er det jo umuligt at svare på, du er nødt til at gå til en ekspert ( telebutik) for at få det konstateret.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 31-08-11 16:57

Citat
Men du kan jo prøve at rense batteri og telefon hvor disse har kontakt ,for at undgå at der er dårlig forbindelse

Er prøvet, som det allerførste. ;)

Opladeren virker til børnenes telefoner, så det burde ikke være den, der er problemet. Og telefonen var ikke helt tom for strøm da jeg ladede op.

Hmmm, hvor stor forskel er det på batterierne BL-5C og BL-4C?
I min er der et 5'er, i min datters er der et 4'er, kan jeg bruge datterens til at teste min mobiltelefon med?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 31-08-11 16:58

Granner, lyder rigtig godt hvis det er tilfældet, men jeg venter lige og ser, om andre kommer med en mening om problemet.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 31-08-11 18:12

http://www.batteri-butikk.no/Batterier-Details/1.80.NOK.4.64,.html

her har du et rimeligt batteri til din telefon...
Du kan jo se efter batteri til din datters telefon og sammenligne størrelse og specifikationer ..er de det samme skulle det kunne lade sig gøre at teste med hendes

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-09-11 09:19

Her til morgen fik jeg den lyse idé, at tjekke min datters gamle telefon, m.h.t. batteri, og sørme, det var samme slags om i min.

Men desværre ser det ud til, at det er min telefon, der er problemet.

Min telefon virker ikke bedre af at få sat datterens batteri i, men datterens telefon beder om sim-kort når jeg sætter mit batteri i den.

Øv.

Så granner, du har åbenbart været heldig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-09-11 16:38

Surt show, så er det en ny telefon. Desværre.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 01-09-11 17:22

Troldepige.....
Prøv lige og sæt batteriet fra din datters gamle telefon ,i din telefon.
Sæt laderen til og lad den lade sig op før du tænder den.
Who knows ??? måske hjælper det

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-09-11 21:11

Citat
Troldepige.....
Prøv lige og sæt batteriet fra din datters gamle telefon ,i din telefon.
Sæt laderen til og lad den lade sig op før du tænder den.
Who knows ??? måske hjælper det

Er prøvet.
Og det blev det ikke bedre af.

Jeg købte en Nokia C1-01 til 429 kr. i Føtex.