/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kant på sandkasse
Fra : Kortoververden
Vist : 1382 gange
100 point
Dato : 28-08-11 20:07

Jeg har omdannet et havebassin til sandkasse, det fungerer fint MEN.

Rundt om sandkassen er der i øjeblikket en flisekant som ikke er kompatibel med barnehoveder, derfor havde jeg tænkt på at udskifte med gummifliser, men de er jo vanvittigt dyre og jeg overvejer om der overhovedet behøver være flisebelægning.

Problemet er at forhindre græsplænen i at invadere sandkassen, så en eller anden form for"brandbælte" skal der etableres mellem sandkasse og græsplæne.. Forslag?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-08-11 20:35

måske lidt sand og noget fibertex

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-08-11 21:00

Ungerne slår sig alligevel alle mulige steder indtil de lærer at falde lidt til ro, men det værste ved fliser er hudafskrabninger og flænger når det går hårdt til.

Hvad med "måtter" af kunstgræs, de skal jo blot løftes op og rystes når de er fyldt med sand.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-11 21:10

Citat
Jeg har omdannet et havebassin til sandkasse

Forventer du "græsser" gror GENNEM bassinkanten - eller er det bassin blot et "hul" i jorden

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-08-11 21:13

hvis du laver en kant af træ, og udformer den på en sådan måde, at der er en fri kant opad, kan du sætte en rørskål, af den slags man isolerer vandrør med, ned over kanten.
den holder ikke evigt, men er nem og billig at skifte og ungerne bliver jo også større og mindre udsatte.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-08-11 21:30

Man kan godt have græs op til en sandkasse. Så længe der er aktivitet vokser græsset ikke ind i den. Og det vil formentlig være nemt at fjerne, hvis det endelig skulle ske.

Men børnene spredewr sand i omgivelserne, som græsset vokser op igennem, så man ender med en bakke i græsset.
Når sandkassen ad åre nedlægges , kan man grave grasmåtten af sandet, fjerne sandet og nivellere bakken, før græsset lægges tilbage.