/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor kan jeg får mest for min bil?
Fra : monique1983
Vist : 818 gange
50 point
Dato : 23-08-11 22:48

Har en peugeot 405 st. aut. jeg gerne skal af med, men skal gerne have mine penge hjem igen.

Det eneste bilen fejler er tærede vanger, -og en smule kosmetisk(overflade rust).
Desværre har vi ikke tiden, eller kunnen, til selv at lave det.
*Bremser skal laves også, hvis man ikke ønsker at indkøbe bilen til resvervedele, men til istandsættelse.
*Synsrapport haves.
*Næsten ny gearkasse - bagbro mm.
*God ombytningsmotor - den kører godt.
* Sort (lidt slidt) Læder indtræk
*Lækkert bagagerum - velegnet til hundebil/børnebil.

Nogle ideer til hvor jeg kan få i nærheden af 10.000 for sådan en svend?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-08-11 23:41

Du kan ikke få noget særlig over 2000 for den. Med alle de fejl og mangler. Hvis du ikke skulle tabe på den så skulle du holdt den vedlige og repareret at i den rækkefølge problemene kom. Du her bare ladt den forfalde.
alimak

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 24-08-11 00:27

En bil med tærede vanger får de fleste til at rynke på næsen. En gearkasse og god ombygningsmotor tror jeg næppe du skal forvente at få 10.000 for.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 24-08-11 08:00

Kig på www.bilbasen.dk, der kan du nok finde en bil magen til og se hvad den står til.

vic200

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-08-11 08:23

Suzuki betaler min. 15.000 kr. - ved køb af ny bil - det er nok det bedste tilbud du kan få p.t.!

Kommentar
Fra : monique1983

Dato : 24-08-11 08:29

Det er rigtig nok Alka- men skal ikke have ny bil.

Vi købte denne bil, fordi vi havde håbet selv at kunne lave vangerne... men desværre..

Sådan er livet desværre man begår fejl - og dem må vi så lærer af.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 24-08-11 10:08

En gammel bil er et kæmpe penge-hul.
Kan man ikke selv, må man betale andre - og de skal altså leve af det.

En Peugeot 405 stationcar er en rigtig dejlig bil - når den er i orden og lige til at køre i.
Med de beskrevne fejl og mangler er den desværre at betragte som skrotmoden.
Den er ikke længere et reelt handels objekt.

Skynd dig at afslutte det kapitel og kom videre i dit liv.
Rigtig mange andre bil ejere har prøvet denne ærgerlige oplevelse, hvis det kan være en trøst.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-08-11 10:31

biler har aldrig været en investering man kan holde pengene hjemme på.
sælg den til skrot. det er den måde du får mest for den.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-08-11 11:09

Desværre,helt enig med de ovenstående.Glæd dig så over,det trods alt kun drejer sig om 10.000,-. Der er folk der har tabt,meget større beløb.

En bil i den "klasse",er der ingen fremtid i. En køber kan kræve en ½ års garanti.Derfor ser man ikke mere,at aut. forhandlere sælger biler til under 40- 50.000. Det hænger simpelthen ikke sammen,
med garanti m.m.

Sådanne biler sælges på aktioner,"En gros",eller til skrot.

M.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-08-11 11:16

Citat
Suzuki betaler min. 15.000 kr. - ved køb af ny bil - det er nok det bedste tilbud du kan få p.t.!

tænk sig,.. at nogen 'hopper' på dén,... ..

tror man bilhandlere er rene fjolser, ?
bilhandlere er forretningsfolk, der skal tjene penge hver dag,
konkurrencen er benhård, hver en krone tæller,

du kan få min. samme rebat,.. sandsynligvis mere,.. hvis du ikke har nogen bytte-bil,
-- det er bare at ringe rundt, !
og de bliver 'pisse sure' hvis du senere fortæller du alligevel har en byttebil,..
................................
du kan prøve at sætte den i DBA under reservedelsbiler, og håbe på der kommer en køber,
når du er blevet træt af at vente på mulige købere,
kan du indløse skrotpræmien,.. max. 1750 kr.
https://www.borger.dk/Emner/transport-og-rejser/biler-og-koerekort/biler/Sider/skrotpraemie-for-bil.aspx?

alternativt, kan du stille den i 'baghaven', og se om du kan være heldig at sælge nogle stumper fra den.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 24-08-11 17:38

Hvis du for alvor gør dig håb om, at få penge for den er der kun den hårde vej: reparation og efterfølgende syn. Så kan du som privat sælge den nysynet og uden garanti. Men det kommer selvsagt til, at koste rustreparation + bremser, styretøj, dæk etc. og hvad kan så i sidste ende svare sig bedst ?
At skyde måske 8 - 10.000 kr i en gammel bil for, at få den gennem syn, eller sælge den i stumper som den står nu ? Hvis du kun vil sælge hele bilen får du ikke meget over skrotprisen. Der er ikke ligefrem mangel på biler der skal synes / reservedelsbiler. Desværre....

Annuller spørgsmålet
Fra : monique1983

Dato : 27-10-11 12:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål