/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Hygrodiode som dampspærre
Fra : myg
Vist : 1460 gange
200 point
Dato : 23-08-11 08:58

Skal til at anvende Hygrodiode som dampspærre.
Er der nogen, som har gode råd i den sammenhæng ?

Kan man godt anvende kunststof loftpaneler herunder eller er de for tætte ?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-08-11 09:10

du kan sagtens anvende kunststofpaneler.
den kan også bruges til gipslofter som bliver plasticmalet, og det er jo helt tæt med tæt fuge langs kanterne.
bare sørg for, at du får tapet samlingerne ordentligt og at du fuger dioden fast langs væggen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-08-11 09:39
Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 200 point
Dato : 23-08-11 10:49

Umiddelbart vil jeg kraftig anbefale ikke at anvende kuntstofpaneler, hvis diffusionsmodstande er større end 10 Gpa s m2/kg.
Da du ikke fortæller i hvilken type taglonstruktion du påtænker indbygning af hygrodioden, er det ikke muligt at give et rimeligt svar.
Jeg vil anbefale at du læser denne brochure meget grundigt og bemærk især punkterne for optimal virkemåde under Hygrodiodens virkemåde. Punkterne er ekstemt vigtige.
http://www.digitaleprodukter.dk/resources/5845/download

Du bude købe dette erfarindblad fra bygerfa. Det koster godt nok 90 kr., men er ubetydlig i forhold til hvilken skade der kan opstå ved fejlagtig anvendelse af hygrodiode.

https://byg-erfa.dk/uventilerede-hygrodiode

Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 24-08-11 19:02

Tak for svaret Jorgen_ros.