/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
HURTIG rask...???
Fra : solgaard
Vist : 440 gange
100 point
Dato : 21-05-03 12:34

Hej alle.

jeg har et kæmpe problem..! jeg har læseferie og har været syg (noget influenza eller slem forkølelse) siden i lørdags jeg kan næsten ikke holde ud at læse til eksamen og jeg har virkelig brug for det da mit fravær har lagt lidt i den negative ende.. og jeg skal eksamineres tirsdag, onsdag og fredag i næste uge.. og mangler stadig at læse omkring 600 sider

kan man på nogen måde blive virkelig hurtig rask så jeg kan fortsætte min læsning..?

Håber på svar

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-05-03 12:44

dråber fra tørret solhat (apoteket, matas) næsespray (lindrer snot så du kan trække vejret) spis alt det sunde du orker, lange VARME bade, varme drikke (urtethe)

iaften tager du 2 panodiler og en kop kamillethe (stærk) ofg så sover du igennem for fuldt tryk!

TÆNK at du er rask!!!

God bedring din stakkel.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 21-05-03 12:44

Nogle gange, når jeg har været forkølet og jeg har skullet et eller andet, så har jeg taget C-vitamin (stæk) samt pernodiler til at slå forkølelsen og evt. feberen ned. En halv time i et varmt solarie gør også underværker.

God bedring og held og lykke med eksamen.

Med venlig hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 21-05-03 12:48

Mange tak for svarenen C-vitaminer har jeg også hørt skulle være en god ide og the.. jeg vil prøve jeres forslag...!

lader lige tråden stå åben lidt endnu.

Mvh

Solgaard

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 110 point
Dato : 21-05-03 12:49

evt. må du spise 2 panodiler hver 4. time. Få noget frisk luft, så du ikke falder i søvn over bøgerne. lad være med at ryge, hvis du kan, og spis ekstra c-vitamin. Grøntsagssuppe er godt.

OPSKRIFT
1 løg
1 iceberg
2 tomater
4 peberfrugter
1 porre
1 sguash
1 liter kyllingeboullion

Alle grøntsagerne skæres i små stykker, svitses møre, blendes, boullion tilsættes.
Evt ekstra salt, peber. hvis du ikke rigtig kan spise noget, så kom lidt fløde i også. Den er god...også når man ikke er syg!!

Kan evt. drysses med hårdtristede bacontern, der VIRKELIG er sprøde. Mums.

Lækkert brød til.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-05-03 12:50

Kom også et par gulerødder i (glemte jeg at skrive!)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-05-03 12:57

Der er jo også den gamle "kylling med 40 fed hvidløg" vi snakkede om da jeg var syg!

1 kylling i stykker eller mange kyllingeoverlår
1 flaske god rødvin (spansk fx...lidt kraftig)
40 fed hvidløg
timian
salt
peber
et par gulerødder
en stump knoldselleri

Brun kyllingen godt på alle sider. Krydr.
Kom den i en ovnfast gryde med TÆTSLUTTENDE låg sammen med hvidløg, rødvin, gulerod og selleri. pak evt gryden ind i staniol.

2 timer ved 200 grader.

MUMS...det er IKKE en hvidløgsbombe, selvom det lyder sådan. Clan lavede det til familien og de var VILDE med det!!

Lav suppen til forret, kyllingen til hovedret og frisk frugt til dessert... så blir du frisk som en fisk!!!

(Eller få nogen til at gøre det for dig så du kan studere imens!! Hvad skal du op i? Er der forberedelsestid? Der kan man nå meget...!)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-05-03 13:05

Hejsa Solgaard
Nu er det jo Christna som komer med alle de gode råd / idéer, så points til hende
Jeg vil lige påpeje, at C-vitaminer kan du IKKE tage for mange af. Hvis du gør, så udskiller kroppen selv dem der er for meget - altså ikke skadeligt for dig.
Ude ombord... hvis vi bliver forkølede (så'n rigtigt), så guffer vi C-vitaminer som peanuts... alt det andet med Panodil, varme bade, masser af søvn osv. 'det har Christina klaret (inkl. en masse andet).

Go' bedring )
Søren

NB: Husk også lige på, at være stresset ABSOLUT ikke hjælper på det.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-05-03 13:07

NNBB: Den der kylling fra Christina, DEN kan jeg VARMT anbefale (sidder og savler). Vi har prøvet den, og selv om den indeholder 40-fed, så "stinker" den ikke.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-05-03 13:16

Nøøøjjj og hold da helt K hvor går det godt med tastaturet i dag... men du fanger sikkert meningen a'li'veller
Chris... det der ned at være frisk som en fisk!! Det var jeg ikke efter den kylling, ja jeg havde det måske som en fisk der havde levet for længe i iltfattigt vand... men måske det skyldes alt det "overskydende" rødvin, som blev drukket.
men det smagte HERLIGT!

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 21-05-03 13:20

Mange tak til alle svarene.. jeg tror at jeg vil prøve at lave sådan en suppe..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 21-05-03 14:20

Hej.

Jeg har engang hørt et godt råd, hvis næsen er stoppet. Stil et rå løg i soveværelset om natten, det giver bedre vejrtrækning når man er snottet - og skulle også hjælpe dagen efter. Jeg har ikke selv prøvet det, men kender nogen som her. Det skal bare siges, at der nok skal luftes godt ud dagen efter, da et løg godt kan lugte - især hvis det er stærkt.

God bedring herfra også. Og pøj pjø med eksamenerne.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 21-05-03 14:41

mange tak majbritt05 det vil jeg prøve..