/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
vise nemid til brf ved huskøb
Fra : janinna
Vist : 1011 gange
100 point
Dato : 17-08-11 20:10

hej ved ikke helt, om det er det rigtige sted at spørgen, men prøver

vi havde kik på et hus, ved edc mæglerne, aftaler så tid med dem, og får at vide ,hvad vi skal have med af papirer med til dem, han slutter så med at sige , at vi skal have nøglekortet med til nemid, for hvis vi ikke vil oplyse det, kan vi ikke låne hos dem??

kan det være rigtigt??? troede det var personligt??

er det noget alle kreditforeningerne gør ??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-11 20:13

Find en anden mægler

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-11 20:14

Det er jo ikke mægleren der bevilger lån.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 17-08-11 20:15

hmm, var jo ikke svar på mit spørgsmål??

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 17-08-11 20:17

Din mægler skal ikke blande sig i kreditforeningens arbejde.
Nul nøglekort til ham.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-08-11 20:29

Mægleren kan ikke bruge det til en skid alligevel, han kan kun lure på om folk virkelig er interesseret i huskøbet og agter at vende tilbage hurtigst muligt efter møde med deres bank.

Folk der har en gæld på mange millioner har også et nøglekort.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-08-11 21:17

Slå nu koldt vadn i blodet.

Måske er det fordi I muligvis skal kunne logge på en side, der kræver Nem-ID.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-08-11 21:31

Citat
Måske er det fordi I muligvis skal kunne logge på en side, der kræver Nem-ID.

Det kan meget vel, være derfor. I skal jo ikke aflevere jeres adgangskode og kort.

BRF- netbank kræver at man har Nem-Id

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-08-11 21:31

Citat
han slutter så med at sige , at vi skal have nøglekortet

GAD VIDE ________ HVORFOR DER FINDES BRUGERE HERINDE
------------------------------------------------------------
NEMID må på ingen måde gives til andre..........
men du betaler vel også for fragt af noget du ikke har bestilt FRA RUSLAND
du skal bare oplyse dit konto-nummer hvis der er gået for mange penge IND
som skal tilbage føres osv...

FIND EN ANDEN MÆGLER = hvad rager din NemID ham..

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-08-11 21:35

Citat
skal have nøglekortet med til nemid

Lad være, har du FØRST brug dine LOGIN koder, kan han?? muligvis altid se dine konti/
OGSÅ uden brugen af Nemid kortet = jeg behøver kun at logge ind, for at se
hvad der foregår på min konto = men skal bruge kortet for at gå videre med oveførelser..

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-08-11 21:46

Fordi man viser at man har adgang via Nem-Id, er jo ikke ensbetydende med at man skal bevise/udlevere andet. Naturligvis skal man ikke oplyse sine adgangskoder/login.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-08-11 21:49

Citat
jeg behøver kun at logge ind, for at se
hvad der foregår på min konto = men skal bruge kortet for at gå videre med oveførelser..

Det er nok fordi der ligger et certifikat på din computer til den bank som har udstedt dit kort.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-11 22:41

Det vil så sige, at hvis mine forældre ville købe hus der, så kunne de ikke, de har nemlig ikke netbank??

Kommentar
Fra : grow

Dato : 17-08-11 22:46

Du skal ikke udlever dit nem-id til andre. Selvfølgelig vil EDC-mægleren helst se at I optager et lån gennem deres kæde, men egentlig har det ikke noget med evt. køb at gøre.
Det nomore omtaler med konto-kik er rigtigt ved Nordea. Jeg ved ikke om andre banker også tilbyder denne mulighed.? Her skal nem-ID ikke benyttes, blot CPR-nr. og adgangskode.
Dette er til egen brug og selvfølgelig skal I heller ikke udlevere jeres adgangskoder.
Din/jeres økomomi er et spørgsmål mellem jer og kreditforening/bank. Det skal EDC ikke blande sig i. Tal med banken og få dem til at regne på økonomien og på en evt. slutseddel skal der stå at købet forudsætter at banken godkender regnskabet for køb i forhold til jeres budget.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-08-11 22:56

Citat
Det er nok fordi der ligger et certifikat på din computer til den bank som har udstedt dit kort.

STORT JA: = personligt...

Men skal det så IKKE også installeres på = vedkommendes PC = til evig genkendelse af LOGIN.
SÅ = NEJ TIL DET

Citat
Det vil så sige, at hvis mine forældre ville købe hus der, så kunne de ikke, de har nemlig ikke netbank??

Jeg ville snakke med andre OM DEN SAG, det kan ikke være en enkelt
RÅDGIVER? der kommer med den........
Citat
vi skal have nøglekortet med til nemid,

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-08-11 23:03

Selve NØGLEKORTET er rimeligt uskyldigt,
MEN
skal man først gennem banken eller andet for at installere ET CERTIFIKAT ???
på en ANDENS PC, der stopper jeg altså..

Det er meget personlig DATA - man kan hive UD FRA DE OPLYSNINGER
der eventuelt skulle ligge tilbage på den LOKALE MÆGLER

Men smag og behag,,, jeg ved hvor godt jer er beskyttet = LOKALT
men alle kan vel hacke sig ind på en mægler´s pc, og der skal ikke
mange KEYLOGGERE til, før en´s tegnebog er røget til det SORTE AFRIKA
Ikke fordi jeg ikke støtter de sultne = MEN der er altså grænser.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-08-11 05:40

Som om at mægleren tror at han bliver stillet til ansvar hvis folk ikke kan betale huset.

Så var der sgu næsten ingen mæglere tilbage i den nuværende krise

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 18-08-11 11:16

Det lyder da som den største gang bavl med den mægler...!!

Er du sikker på, at det var det, han sagde? For hvad skal han dog med det? Og det kræver jo også en adgangskode for at kunne bruges - og der er vel ingen ved sine sansers fulde 5 som udleverer de to ting til fremmede...???

Jeg ville ringe til BRF (eller hvem de nu samarbejder med) og spørge dem...!

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 29-08-11 14:10

Tak for svaret Teil.