/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Bosch LogiXX opvaskemaskine
Fra : Peabody
Vist : 2004 gange
50 point
Dato : 17-08-11 18:54

Hej ,er der en der ved hvordan ovenstående er opbygget,og kender dens virkemåde?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 17-08-11 20:13
Kommentar
Fra : Peabody

Dato : 18-08-11 17:45

næh,den er underlig:

.Man kan få den til at lave forskyl
.Den vasker som den skal
.men når den mangler 30 min,skal den slut skylle og der er det at den ikke lukker vand ind

Hvis man kyler et par liter vand ind i den,kører den færdig perfekt.

Mit spørgsmål går på om den når den slut skyller kører vandet udenom saltet?og derfor har en magnet ventil mere?

Der sidder to ventiler under vandtanken er det en af dem?

eller er det en kanal i tanken der er stoppet?

Den skriver ingen fejlkoder, og indimellem køer den rigtigt,derfor tror jeg det er en ventil der hænger.

Mvh Peabody

Kommentar
Fra : Peabody

Dato : 18-08-11 17:47

Kører....

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 18-08-11 20:15

Hmmm. Underligt....
Men hvis den kører fejlfrit indimellem ,kan det jo som du selv er inde på ,være en løs forbindelse eller en slange der er tæt...
Jeg må nok desværrre melde pas her.

Sverola

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-08-11 08:59

Prøv at 0-stille maskinen. 1. sluk for strømmen. 2. hold to af knapperne til h. ind, og såt strøm på igen - mens du holder knapperne ind. Hvad det er for to knapper du skal holde inde samtidig, må du prøve dig frem til, da det er forskelligt modellerne imellem.

Kommentar
Fra : Peabody

Dato : 19-08-11 23:48

Mja,nu tror jeg ikke det er en programfejl
Man kan hører en magnetventil der brummer når den skal lukke vand ind til slutskyl,det
var egentlig hvilken en det er ,jeg er interesseret i.

mvh peabody

PS. men jeg kan da godt prøve

Kommentar
Fra : giffe

Dato : 02-10-11 08:50

har du tjekket vandtilføresen ? i mit til fældede havde jeg ikke skruet nok op for vandet. ?

V H Giffe.

Kommentar
Fra : Peabody

Dato : 02-10-11 17:19

mnja,men det er jo kun når den skal skylle tilsidst den ikke virker,resten af tiden virker den fint...

mvh Peabody